• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم کشاورزی ایران
    • دوره 36, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم کشاورزی ایران
    • دوره 36, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی محتوای فصلنامه آموزشی- ترویجی"رویش" از دیدگاه روستاییان شهرستان‌ خرم‌آباد

    (ندگان)پدیدآور
    لشگرآرا, فرهاداسدی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف ارزیابی محتوای مطلوب فصلنامه آموزشی- ترویجی رویش از دیدگاه روستاییان انجام شده است.این تحقیق از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن را روستاییان باسواد بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد تشکیل می دهند که نمونه‌ای به حجم150 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای با انتساب متناسب از بین آنان انتخاب و اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه گردآوری شده است.داده‌های این تحقیق با استفاده از نرم‌ افزار spss10 در دو بخش توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج حاصل از بخش توصیفی نشان داد که بعضی از ویژگی‌های مجله همچون تمرکز بر هدف،بیان موضوع بصورت ساده،ارایه محتوا بصورت منطقی،ارایه کلام با اطمینان،سازگاری با دیدگاه خوانندگان،استفاده از کلمات ساده و روان،صحیح و قابل اعتماد بودن مطالب،تطابق محتوا با سطح معلومات خوانندگان،انعکاس مسایل و مشکلات و انعکاس واقعیات در اولویت‌بندی وضعیت موجود، از دیدگاه خوانندگان بیشترین امتیازات را بخود اختصاص داده بودند. ویژگی‌های کاربردی بودن مطالب، تنوع مطالب،سادگی ساختار جملات،پرورش افکار روشن، داشتن خطوط درشت و واضح، تناسب محتوا با هدف،توجه به نیازهای مخاطبین،داشتن تصویر در ارتباط با موضوع،ارایه اطلاعات بصورت کامل و رعایت اختصار در بیان کلام، در اولویت بندی وضعیت مطلوب مجله از نظر مخاطبان بیشترین امتیازات را گرفتند، یعنی در طراحی مطلوب مجله توجه به رعایت این ویژگی‌ها ضرورت دارد. در بخش تحلیلی، آزمون مقایسه میانگین‌های وضعیت موجود و مطلوب(آزمون ویل‌کاکسون) ضرورت توجه جدی به این ویژگیها را قویاً تایید نمود.نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که متغیرهای سن و سطح تحصیلات با ارزیابی مجله هیچ‌گونه رابطه معنی‌داری ندارند.بین نظرات مردان و زنان در ارتباط با ویژگی‌های تنوع مطالب و توجه به نیازهای مخاطبان و همچنین بین نظرات پاسخگویانی که که شغل‌های متفاوت داشتند با ویژگی‌های کاربردی بودن مطالب و تناسب محتوا با هدف تفاوت معنی‌داری وجود دارد.
    کلید واژگان
    فصلنامه آموزشی-ترویجی
    محتوای مطلوب

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2005-05-22
    1384-03-01
    ناشر
    پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران

    URI
    https://jijas.ut.ac.ir/article_17631.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/256715

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب