• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش سرمایه‌گذاری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش سرمایه‌گذاری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی یک مدل بومی‌شده اقتصاد نوآوری بر اساس ابعاد اصلی استراتژی در سازمان‌های دولتی ایران (مطالعه موردی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)

    (ندگان)پدیدآور
    کارگر, هاشمقدمی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    693.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی یک مدل بومی شده اقتصاد نوآوری بر اساس ابعاد اصلی استراتژی در سازمان‌های دولتی ایران با مطالعه موردی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است تا بتوان با این مدل نیازها و تغییرات را پیش بینی کرد. در این پژوهش ابعاد اصلی استراتژی شامل 3 بعد (محتوایی،  مفهومی و فرایندی) و نوآوری سازمانی شامل 7 مؤلفه می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، آمیخته اکتشافی (کمی و کیفی)؛ از نظر نوع کاربردی،  از نظر زمانی مقطعی و از نظر نحوه اجرا کتابخانه­ای و پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه (مدیران کل، معاونین مدیر کل و مدیر کل) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به تعداد 570 نفر می‌باشند که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب تعداد 230 نفر جهت جمع آوری داده ها انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه­ای و بررسی اسناد و مدارک،  مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته کیفی و در نهایت توزیع پرسشنامه در بین جامعه آماری استفاده شده است. داده­ها با استفاده از نرم­افزارهای لیزرل،  پی ال اس و اس پی اس اس[i]و به روش تحلیل عاملی تاییدی تجزیه و تحلیل شده­اند. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهند که بین ابعاد اصلی استراتژی و مؤلفه‌های منابع جدید ارزش،  مدل­های نوین کسب و کار،  مشتریان توانمند و دانشگر،  هم­افزایی زنجیره عرضه و تقاضا وساختارهای متکی بر شبکه­های مجازی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، ولی مؤلفه­های یکپارچگی انسان فکری و مجازی و مالکیت نوین سرمایه به دلیل نبود زیر‌ساخت­های مناسب ساختاری و انسانی در سازمان ثبت مورد تایید قرار نگرفت. در نهایت مدل بومی شده اقتصاد نوآوری بر اساس ابعاد اصلی استراتژی در سازمان‌های دولتی ایران طراحی شد.     [i] SPSS, PLS, LISREL
    کلید واژگان
    ابعاد اصلی استراتژی
    اقتصاد نوآوری
    استراتژی های نوآوری
    سازمان ثبت اسناد و املاک

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    انجمن مهندسی مالی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران (نویسنده مسئول)

    شاپا
    2322-5777
    URI
    http://jik.srbiau.ac.ir/article_13910.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/255630

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب