نقش فشار مشتری و نوآور بودن بر فعالیت های مدیریت زنجیره تامین پایدار و مزیت رقابتی پایدار
(ندگان)پدیدآور
ابراهیم پور ازبری, مصطفیمرادی, محمودمومنه, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
طی سالهای اخیر با تغییر شرایط در بازارهای جهانی و رقابت مابین زنجیره های تأمین، سازمان ها دریافته اند کهبرای رشد و بقا در محیط پرتلاطم امروزی باید تمام تلاششان را در خلق و حفظ مزیت رقابتی پایدار به کارگیرند. از طرفی فشار مشتریان و خواست ذینفعان، سازمانها را در توجه به مولفه های توسعه پایدار همچونمباحث اجتماعی و زیست محیطی مجاب نموده و موجب پدیدآمدن مفهومی به عنوان مدیریت زنجیره تأمینپایدار گردیده است. تحقیق حاضر از طرفی به تاثیرات عوامل موثر بر مدیریت زنجیره تأمین پایدار و روابط بینفعالیتهای درونی و بیرونی آن میپردازد و در نهایت به این میپردازد که چگونه انتخاب و به کارگیریفعالیت های مدیریت زنجیره تأمین پایدار میتواند سازمان را در ایجاد مزیت رقابتی پایدار یاری رساند. اینمطالعه در صنایع موجود در کرمانشاه با نمونه ای شامل 41 واحدتولیدی، و روش حداقل مربعات جزئی انجامگرفته است. نتایج نشان میدهد عوامل فشار مشتری و نوآوربودن شرکت بر فعالیتهای مدیریت زنجیره تأمینپایدار موثر است و همچنین تاثیر فعالیت های مدیریت زنجیره تامین پایدار در خلق مزیت رقابتی پایدار برایسازمان را تایید مینماید.
کلید واژگان
مزیت رقابتی پایدارمدیریت زنجیره تامین پایدار
فشار مشتری
نوآور بودن
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان)دانشیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان
شاپا
2251-80292476-602X




