• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت صنعتی
    • دوره 6, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت صنعتی
    • دوره 6, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستم های بازاریابی بین الملل و اثر آن بر عملکرد صادراتی (مورد: صنعت خدمات فنی و مهندسی)

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی, حسناعرابی, سید محمددهقان, نبی اله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    5.450 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر نتیجه میدانی است که با هدف بررسی تاثیر هماهنگی استراتژی های بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستمهای بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی بوده که بر اساس روش نمونه گیری غیر احتمالی قضاوتی 41 شرکت به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند که حدود 95 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را تحت پوشش قرار می دهند. نتایج تحقیق نشان می دهد که دو متغیر هماهنگی بیرونی و هماهنگی درونی و اثر تعاملی آنها بر عملکرد صادراتی اثر می گذارند. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که اثر هماهنگی درونی نسبت به هماهنگی بیرونی بر عملکرد صادراتی بیشتر است. مدل کمی تحقیق نیز که حاصل تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام می باشد نشان می دهد که سهم متغیر هماهنگی درونی در پیش بینی عملکرد صادراتی شرکتها، 225% بوده ولی سهم متغیر هماهنگی بیرونی 162% بوده که خود تائید کننده تاثیر بیشتر متغیر هماهنگی درونی بر عملکرد صادراتی شرکتها می باشد.
    کلید واژگان
    هماهنگی
    بازاریابی بین الملل
    ابعاد محیطی سازمان
    عملکرد صادراتی

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2007-09-23
    1386-07-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba'i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
    استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی و رییس پژوهشکده مدیریت سما (استاد مشاور)
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) دانشگاه علامه طباطبایی (محقق)

    شاپا
    2251-8029
    2476-602X
    URI
    http://jims.atu.ac.ir/article_4450.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254935

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب