بررسی عوامل موثر بر توسعه فروش محصولات فرهنگی (کتاب) در ایران
(ندگان)پدیدآور
حاجی حیدری, نسترننصر آبادی, محمد بختیاراسمعیلی گیوی, حمیدرضاسلطانی دلگشا, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش ایجاد و آزمون مدلی است که درک ما از چگونگی ارزیابی کانال های خرید معمولی و اینترنتی توسط مشتریان و همچنین چگونگی شکل گیری تمایلات خرید و مطلوبیت در خرید اینترنتی و معمولی افزایش می دهد. جامعه آماری این پژوهش خریداران معمولی ده کتاب فروشی معروف شهر تهران و خریداران اینترنتی سایت های عرضه کتاب بودند. پس از جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و پرسشنامه ای از نرم افزار لیزرل جهت تحلیل مدل و داده ها استفاده گردید. روش تحقیق مورد استفاده این پژوهش نیز پیمایشی – همبستگی است. نتایج بررسی نشان داد که عوامل کیفیت خدمات، کیفیت کالا، ریسک دریافت شده، هزینه تلاش و زمان و سرگرمی به طور متفاوت بر تمایلات خرید کانال معمولی و بر خط تاثیر می گذارند.
کلید واژگان
تمایلات خریدمطلوبیت
کانال خرید معمولی و برخط
معادلات ساختار یافته
تحلیل مسیر
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2007-09-231386-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم ها دانشگاه تهرانکارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه امام صادق
کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه امام صادق
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم ها دانشگاه تهران
شاپا
2251-80292476-602X




