| dc.contributor.author | حسنی, مژگان | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادی, محمدعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سجادیان, ایلناز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:30Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-06-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسنی, مژگان, نادی, محمدعلی, سجادیان, ایلناز. (1398). اثر بخشی آموزش مداخله شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال بر بهبود تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان دختر پایه پنجم دبستانهای تهران. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 12(47), 39-66. doi: 10.30495/jinev.2019.670501 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670501 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_670501.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254666 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مداخله شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال بر بهبود تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان دختر دارای عملکرد ضعیف در حافظه فعال اجرا شد. پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر پایه پنجم شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1395بودند که با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای دانشآموزان دارای عملکرد ضعیف حافظه فعال با استفاده از آزمون نرم افزاری حافظه فعال وکسلر شناسایی شدند و سپس از میان آنها 40 دانشآموز به صورت تصادفی انتخاب شده و به صورت کاملاً تصادفی در دو گروه 20 نفری جایگزین شدند (20 نفر آزمایش، 20 نفر کنترل). آموزش مداخله شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال طی 20 جلسه روی گروه آزمایش اجرا گردید. شرکت کنندگان پیش از مداخله و پس از مداخله و دو ماه بعد (پیگیری) به مقیاس تنظیم شناختی هیجان پاسخ دادند. دادههای پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. طبق نتایج پژوهش آموزش بسته شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال در سطح معناداری عملکرد تنظیم شناختی هیجان را بهبود بخشید(001/0=P). | fa_IR |
| dc.format.extent | 910 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30495/jinev.2019.670501 | |
| dc.subject | مداخله شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال | fa_IR |
| dc.subject | تنظیم شناختی هیجان | fa_IR |
| dc.title | اثر بخشی آموزش مداخله شناختی-هیجانی-اجتماعی حافظه فعال بر بهبود تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان دختر پایه پنجم دبستانهای تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، واحد اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان (خوراسگان)، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 47 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 66 | |