| dc.contributor.author | رضازاده, اکبر | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینینسب, سیدداود | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرمدی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرجالهی, مهران | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:22Z | |
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-04-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضازاده, اکبر, حسینینسب, سیدداود, سرمدی, محمدرضا, فرجالهی, مهران. (1397). ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 11(41), 115-134. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_541321.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254622 | |
| dc.description.abstract | هدف این مطالعه ارزیابی و اولویتگذاری ابعاد مختلف یادگیری الکترونیکی و معیارهای مرتبط با آنها با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بود. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق کتابخانهای و توصیفی از نوع زمینهیابی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه منابع مربوط به الگوها، چارچوبها و معیارهای مربوط به کیفیت آموزشهای الکترونیکی براساس تجارب داخلی و خارجی بود. علاوه برآن کلیه صاحبنظران، خبرگان و دستاندرکاران مراکز فعال آموزش الکترونیکی و دانشگاههای مجازی در کشور نیز شامل جامعه تحقیق بوده و اعضای نمونه با توجه به اهداف و سؤالات تحقیق به صورت هدفمند از بین آنها انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با روایی و اعتبار تأیید شده است. عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی از ادبیات تحقیق شناسایی و تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای اولویتبندی آنها به کار گرفته شده است. تحلیل دادههای حاصل با استفاده از نرمافزار اکسپورت چویس نشان داد که سهم عوامل مؤسسهای و مدیریتی، عوامل پداگوژیکی و طراحی آموزشی، عوامل تکنولوژیکی، عوامل ارائه آموزش و عوامل مرتبط با خدمات پشتیبانی در کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی به ترتیب معادل 26درصد، 24درصد، 20درصد، 18درصد و 12درصد ارزیابی شدهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1005 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | یادگیریالکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | فرآیند تحلیل سلسله مراتبی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت آموزش | fa_IR |
| dc.subject | معیارهای کیفیت | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیطهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مشاور مدرسه / آموزش وپرورش | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 41 | |
| dc.citation.spage | 115 | |
| dc.citation.epage | 134 | |