نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضازاده, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorحسینی‌نسب, سیدداودfa_IR
dc.contributor.authorسرمدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفرج‌الهی, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:22Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:22Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-12en_US
dc.date.submitted1397-04-21fa_IR
dc.identifier.citationرضازاده, اکبر, حسینی‌نسب, سیدداود, سرمدی, محمدرضا, فرج‌الهی, مهران. (1397). ارزیابی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیط‌های یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 11(41), 115-134.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_541321.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254622
dc.description.abstractهدف این مطالعه ارزیابی و اولویت‌گذاری ابعاد مختلف یادگیری الکترونیکی و معیارهای مرتبط با آنها با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله‌ مراتبی بود. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق کتابخانه‌ای و توصیفی از نوع زمینه‌یابی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه منابع مربوط به الگوها، چارچوب‌ها و معیارهای مربوط به کیفیت آموزش‌های الکترونیکی براساس تجارب داخلی و خارجی بود. علاوه برآن کلیه صاحب‌نظران، خبرگان و دست‌‌اندرکاران مراکز فعال آموزش الکترونیکی و دانشگاه‌های مجازی در کشور نیز شامل جامعه تحقیق بوده و اعضای نمونه با توجه به اهداف و سؤالات تحقیق به صورت هدفمند از بین آنها انتخاب شده‌اند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با روایی و اعتبار تأیید شده است. عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیط‌های یادگیری الکترونیکی از ادبیات تحقیق شناسایی و تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای اولویت‌بندی آنها به کار گرفته شده است. تحلیل داده‌های حاصل با استفاده از نرم‌افزار اکسپورت چویس نشان داد که سهم عوامل مؤسسه‌ای و مدیریتی، عوامل پداگوژیکی و طراحی آموزشی، عوامل تکنولوژیکی، عوامل ارائه آموزش و عوامل مرتبط با خدمات پشتیبانی در کیفیت آموزش در محیط‌های یادگیری الکترونیکی به ترتیب معادل 26درصد، 24درصد، 20درصد، 18درصد و 12درصد ارزیابی شده‌اند.fa_IR
dc.format.extent1005
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectیادگیری‌الکترونیکیfa_IR
dc.subjectفرآیند تحلیل سلسله‌ مراتبیfa_IR
dc.subjectکیفیت آموزشfa_IR
dc.subjectمعیارهای کیفیتfa_IR
dc.titleارزیابی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیط‌های یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمشاور مدرسه / آموزش وپرورشfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage115
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد