بررسی تأثیر تکلیف شب بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ارومیه
(ندگان)پدیدآور
یوسفزاده, حسنسرندی, پرویزنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تکلیف شب برپیشرفت تحصیلیدرس ریاضی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ارومیه بود. روش پژوهش حاضر از نوع مطالعات شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون – پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ارومیه طی سال تحصیلی 94-1393 تشکیل میدادند. از این جامعه نمونهای به حجم 60 دانشآموز در قالب سه گروه آزمایش و 1 گروه کنترل (در هر گروه 15 دانشآموز) به روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب و مقیاس ماتریسهای پیش رونده ریون و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی را تکمیل کردند. اطلاعات گردآوری شده با روش آماری تحلیل کوواریانس تک متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که هر سه نوع تکالیف تمرینی، آمادهسازی و تلفیقی بر پیشرفت ریاضی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی تأثیر دارند، با این وجود، تأثیر تکالیف تلفیقی (تمرینی و آمادهسازی) بیشتر از تأثیر تکالیف تمرینی و آمادهسازی به تنهایی است و همچنین تأثیر تکالیف آمادهسازی نیز به مراتب بیشتر از تأثیر تکلیف تمرینی میباشد. با توجه به نتایج بدست آمده دبیران و دست اندرکاران امور آموزشی میتوانند در کنار تکالیف تمرینی از تکالیف آمادهسازی نیز بهره برده و با این کار برونداد مهارتی و آموزشی دانشآموزان را بهبود ببخشند
کلید واژگان
تکلیف شب تمرینی و آمادهسازییادگیری ریاضی
پایه ششم ابتدایی
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراناستاد گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
شاپا
2345-62992476-5627




