بررسی رابطه سبکهای هویت با ارتباط همسالان در بین همسالان دبیرستانهای شهرستان میاندوآب
(ندگان)پدیدآور
نقی اقدسی, علیگل محمدنژاد, غلامرضابرمکی, محمدنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش تعیین رابطه سبکهای هویت با ارتباط همسالان در بین همسالان دبیرستانهای شهرستان میاندوآب میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دبیرستانهای شهرستان میاندوآب با نمونه آماری 380 نفر میباشد که با روش چند مرحلهای انتخاب گردیدند. ابزار اندازهگیری شامل پرسشنامه سبکهای هویت برزونسکی (ISI-66)، و پرسشنامه محقق ساخته ارتباط با همسالان بود. تحلیل آمارهای توصیفی و استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل ANOVA، آزمون t، و رگرسیون چند متغیری) با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. نتایج نشان داد: الف- بین سبکهای هویت و میزان ارتباط با همسالان رابطه معنیداری وجود دارد. ب- سبکهای هویت اطلاعاتی و سردرگم/ اجتنابی در بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری نداشت ولی در سبک هویت هنجاری تفاوت معناداری مشاهده شد. سهم سبک های هویت در پیشبینی میزان ارتباط با همسالان با رگرسیون R=0.391، 0.153 R2 = بدست آمد که این ضریب معنیدار است.
کلید واژگان
هویتسبکهای هویت
ارتباط با همسالان
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.
کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی.
شاپا
2345-62992476-5627




