• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه هوش هیجانی با سخت رویی در بین زنان فرهنگی شهرستان سراب

    (ندگان)پدیدآور
    قاصری, رقیهسرندی, پرویزگل‌محمد نژاد, غلامرضاعیوضیان, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    228.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق بررسی رابطه بین میزان هوش هیجانی و سخت‌رویی معلمان زن  90-91 است. نمونه مورد مطالعه تحقیق 214 نفر بودند که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی از بین تمامی معلمان دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مدارس شهرستان سراب انتخاب گریدند. ابزار گردآوری داده‌ها عبارت بودند از: پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ و پرسشنامه سخت‌رویی کوباسا. برای بررسی فرضیه‌ها از آزمون پیرسون و همچنین تحلیل رگرسیون خطی و چندگانه استفاده شد. در بررسی فرضیه‌های پژوهش: بین هوش‌هیجانی، خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی هوشیاری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی با تعهد و بین هوش‌هیجانی، خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی با کنترل و بین هوش‌هیجانی، خودانگیزی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی با چالش و در نهایت بین هوش‌هیجانی، خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی با سخت‌رویی رابطه معناداری وجود داشت و همچنین طبق معادلة رگرسیون چندگانة انجام شده در جهت تبیین سخت‌رویی، مشخص شد که هوشیاری اجتماعی با بتای 241/0 =  و خودآگاهی با بتای 239/0 =  بیشترین سهم را در پیش‌بینی سخت‌رویی نمونه مورد مطالعه را داشتند.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    سخت‌رویی
    زنان معلم

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2012-02-20
    1390-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    Tbriz Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.
    دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه روانشناسی، تبریز، ایران
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه روانشناسی، تبریز، ایران.
    کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.

    شاپا
    2345-6299
    2476-5627
    URI
    http://jinev.iaut.ac.ir/article_521671.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254524

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب