مقایسه شیوع اضطراب آشکار در بین دانش آموزان دارای ویژگیهای جمعیت شناختی مختلف
(ندگان)پدیدآور
خاتون موحدیراد, نرجساجودی, حجت الهاحمدی, مریمفخارمقدم, فاطمهاکبریان, مهدیمالمیر, عیسینوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اضطراب شایع ترین اختلال روانی موجود و عامل مهمی در بروز ناسازگاریهای اجتماعی و اختلال سلامت روانی میباشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی شیوع اضطراب آشکار و برخی عوامل مؤثر بر آن در دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهر مشهد بود. در این مطالعه مقطعی[1] از نوع توصیفی – تحلیلی 570 نفر از دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه مشهد در سال 1389 مورد مطالعه قرار گرفتند. روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای بود. جهت جمع آوری دادهها در این مطالعه از دو پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه اول پرسشنامه جمعیت شناختی مرتبط با خصوصیات دموگرافیک و وضعیت اقتصادی اجتماعی و برخی متغیرهای مرتبط با جامعه مورد پژوهش و پرسشنامه دوم پرسشنامه اضطراب آشکار اسپیلبرگر بود. پس از جمع آوری دادهها با نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد که در جمعیت مورد مطالعه 135 نفر (8/22%) اضطراب آشکار داشتند. اضطراب آشکارارتباط معنی داری از نظر آماری با ارتباط مادر با دانشآموز، شغل مادر، تحصیلات مادر، ارتباط پدر با دانش آموز، پایه تحصیلی، شغل پدر، تحصیلات پدر، ارتباط سایر فرزندان با دانش آموز نشان داد (05/0p
کلید واژگان
اضطراب آشکارشماره نشریه
17تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
پزشک عمومیکارشناس ارشد مدیریت اجرائی
متخصص بیماریهای قلب و عروق.
پزشک عمومی.
کارشناس ارشد رفاه اجتماعی.
کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
شاپا
2345-62992476-5627




