بررسی رابطه سبکهای شناختی (وابسته به زمینه، نابسته به زمینه) با یادگیری و شیوههای مطالعه در بین دانشآموزان دختر پایه سوم رشتههای نظری دبیرستانهای شهر تبریز در سال تحصیلی90-89
(ندگان)پدیدآور
ادیب, یوسفرضائی, اکبرصبحیلاله, صدیقهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطهی سبکهای شناختی (وابسته به زمینه، نابسته به زمینه) با یادگیری و شیوههای مطالعه در بین دانشآموزان دختر پایه سوم رشتههای نظری دبیرستانهای شهر تبریز صورت پذیرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- همبستگی بود و اطلاعات از طریق آزمون اشکال نهفته (GEFT) و پرسشنامه استراتژیهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) جمعآوری گردیده است، جامعهی آماری تحقیق کلیه دانشآموزان سال سوم متوسطه (شاخه نظری) نواحی 5 گانه شهر تبریز در سال تحصیلی 90- 1389 میباشد که تعداد آنان 6821 نفر میباشد و 364 نفر از این جامعه به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به پرسشنامههای تحقیق پاسخ دادند. ابزارها دارای روایی و پایایی قابل قبولی بودند و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار spss ویرایش 17 استفاده شد که نتایج تحقیق نشان داد: سبک غالب شناختی دانشآموزان نابسته به زمینه است. بین سبکهای شناختی (وابسته/ نابسته به زمینه) و شیوههای مطالعه و یادگیری دانشآموزان دختر مورد مطالعه رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد. بین سبکهای شناختی (وابسته/ نابسته به زمینه) دانشآموزان رشتههای مختلف تحصیلی نظری تفاوت معنیداری مشاهده نشد
کلید واژگان
سبکهای شناختی (وابسته/ نابسته به زمینه)شیوههای مطالعه و یادگیری
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه تبریزاستادیار دانشگاه پیام نور.
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز دانشآموخته کارشناسیارشد رشته برنامهریزی درسی ، تبریز، ایران.
شاپا
2345-62992476-5627




