ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی برگزار شده برای شرکتهای تعاونی استان آذربایجانشرقی
(ندگان)پدیدآور
فرنیا, محمّدعلیملکی آوارسین, صادقفرشبافجور, وحیدهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق ارزیابی اثر بخشی دورههای آموزشی برگزار شده برای شرکتهای تعاونی استان آذربایجانشرقی میباشد. جامعه آماری تحقیق به تعداد 7593 نفر که شامل کلیه افراد شرکت کننده در کلاسهای آموزشی میباشد که با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 357 نفر برآورد و به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی اثربخشی آموزشی با استفاده از الگوی کرک پاتریک میباشد که پایایی آن (94/0 = α) میباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون T تک نمونهای استفاده شد. نتایج نشان داد برگزاری دورههای آموزشی از طرف تعاونی استان برای شرکتهای تعاونی بالاتر از حد متوسط و حدود (86/3) می باشد و در بین ابعاد 4 گانه اثربخشی بعد واکنش با میانگین (99/3) بعد یادگیری (84/3) بعد رفتار (72/3) و بعد نتایج (70/3) میباشد.
بنابراین می توان اظهار داشت که دورههای آموزشی تعاونی در بعد انتقال مفاهیم اثر بخشتر بوده است و هر چه وارد ابعاد عملیاتی میشویم از اثربخشی دورهها کاسته میشود که این میتوان بدلیل تأکید بر مباحث تئوریکی در طول دوره یا عدم وجود انگیزه لازم در فراگیران برای کسب دانش و ایجاد تحول در خودشان باشد
کلید واژگان
اثر بخشیآموزش
تعاون و شرکتهای تعاونی
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، دانشآموخته کارشناسیارشد مدیریت آموزشی، تبریز، ایران
شاپا
2345-62992476-5627




