مقایسه فراگیران دختر و پسر در فراتحلیل خودکارآمدی
(ندگان)پدیدآور
قائدرحمتی, معصومهاسدی, مسعودشیرعلیپور, اصغرنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بهرهگیری از یکی از شیوههای نوین پژوهش، تحت عنوان «فراتحلیل»، به تحلیل و ترکیب نتایج پژوهشهای انجام شده در کشور ایران، در زمینه مطالعات خودکارآمدی، انجام شده است. بدین منظور، تعداد 25 پژوهش انجام یافته در زمینه مطالعات خودکارآمدی از مراکز پژوهشی کشور گردآوری شد. پژوهشها بر اساس این فهرست که شامل مؤلفههای روششناختی تحقیق مانند پرسشها، فرضیهها، اهداف، جامعه آماری، نمونهگیری، روش پژوهش، روش آماری، روایی و پایایی پرسشنامهها است، برای فراتحلیل انتخاب شدند. تحلیلهای آماری با استفاده از نرم افزار فراتحلیل جامع صورت گرفت. نتایج پژوهش حاضر با بهرهگیری از روش ترکیب اندازه اثر به روش «اشمیت وهانتر» نشان داد که بین دانشآموزان دختر و پسر در خودکارآمدی تفاوت وجود دارد. اندازه اثر خودکارآمدی پسران، بیشتر از دختران بدست آمد، بدین معنی که پسران نسبت به دختران دارای خودکارآمدی بالاتری هستند.
کلید واژگان
فراتحلیلخودکارآمدی
دانشآموزان دختر و پسر
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمیدانشجوی دکتری مشاوره دانشگاه خوارزمی.
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی
شاپا
2345-62992476-5627




