مطالعهی ابعاد برنامهی درسی پنهان روشهای تدریس معلمان سال اول متوسطه شهر اردبیل از نظر دانشآموزان دختر
(ندگان)پدیدآور
علیزادهنیری, سحرادیب, یوسفنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، مطالعه و مقایسهی ابعاد برنامهی درسی پنهان (پیامدهای منفی) روشهای تدریس معلمان سال اول متوسطهی شهر اردبیل در دروس زیستشناسی، ریاضی و ادبیات از نظر دانشآموزان دختر در سالتحصیلی 91-1390 بوده است. جامعهی آماری این پژوهش کلیهی دانشآموزان دختر نواحی 1و 2 در حال تحصیل در پایهی اول متوسطه برابر با 4105 نفر میباشد. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونهی دانشآموزان 352 نفر تعیین شد و از روش نمونهگیری خوشهای برای انتخاب نمونهها استفاده شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامهی محقق ساخته بوده است که از روایی و پایایی لازم برخوردار بودند. روشهای آماری مورد استفاده شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی و آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) میباشد.
کلید واژگان
برنامهی درسی پنهانروشهای تدریس
روحیهی علمی
مهارتهای اجتماعی
خودپندارهی تحصیلی و نگرش به درس
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشآموخته کارشناسیارشد گروه برنامهریزی درسی، تبریز، ایران.دانشیار دانشگاه تبریز. نویسنده مسئول
شاپا
2345-62992476-5627




