مقایسه عوامل آموزشی مؤثر بر کیفیت آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دیدگاه استادان و دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
محسنزادهکریمی, سانازادیب, یوسفحسینی, محمّدحسیننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف مقایسه عوامل آموزشی مؤثر بر کیفیت آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دیدگاه استادان و دانشجویان انجام شد. متغیرهای نحوه عملکرد مدیریت دانشگاه، کارکنان، استادان هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی، امکانات علمی-پژوهشی، خدمات ارائه شده، ویژگی کلاس و دانشجو و عوامل آموزشی متغیرهای تأثیرگذار بر کیفیت آموزشی میباشند.
جامعه آماری دانشجویان شامل 6335 نفر و جامعه آماری استادان 219 نفر میباشد که 361 نفر از دانشجویان به روش تصادفی خوشهای و 139 نفر از استادان آنها به روش تصادفی نسبتی مطبق انتخاب شده است. روش تحقیق حاضر از نوع علی-مقایسهای است و گردآوری دادههای به وسیله پرسشنامههای محقق ساخته انجام شده است. در این بررسی از ضریب آلفای کرون باخ برای تعیین پایایی سؤالات استفاده شد که عمدهترین نتایج بدست آمده به شرح زیر میباشند: در مقام مقایسه از دیدگاه استادان، نقش استادان هیئت علمی و میزان خدمات ارائه شده به دانشگاه نقش عمدهای در کیفیت آموزشی دانشگاه دارد ولی از دیدگاه دانشجویان، نقش مدیریت دانشگاه و ویژگی کلاس و دانشجو در کیفیت آموزشی دانشگاه نقش دارد. همچنین نقش کارکنان و امکانات دانشگاه و امکانات علمی-پژوهشی از دیدگاه استادان و دانشجویان در کیفیت آموزشی یکسان است.
کلید واژگان
مدیریتاعضاء هیئت علمی
عملکرد کارمندان
تجهیزات آموزشی و خدمات ارائه شده
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشجویکارشناسیارشد برنامهریزی درسی، تبریز، ایران.دانشیار دانشگاه تبریز.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، کارشناسارشد رشته جغرافیا و برنامهریزی شهری، تبریز، ایران.
شاپا
2345-62992476-5627




