بررسی تأثیر روشهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان بناب
(ندگان)پدیدآور
خدیوی, اسدالهنقی اقدسی, علیصمدیان, مهنازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به منظور بررسی تأثیر شیوههای مطالعه (مردر[1] و پرسیدن دو جانبه) بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان صورت پذیرفت آزمودنیهای این پژوهش شامل 80 نفر از دانشآموزان دختر سال اول متوسطه شهرستان بناب در سال تحصیلی 90-1389بودند. که بوسیله روش نمونه گیری تصادفی 3 مدرسه انتخاب شد و از هر مدرسه، یک کلاس به صورت تصادفی انتخاب گردید. دو کلاس به عنوان گروه آزمایش و یک کلاس به عنوان گروه گواه انتخاب شدند ابتدا از آزمودنیهای هر سه گروه پیش آزمونی اجرا شد و سپس آموزش روشهای مهارتهای مطالعه برروی گروهها ی آزمایشی در مدت 8 جلسه 45 دقیقهای اجرا گردید و در پایان پس آزمون اجرا شد در این پژوهش مهارتهای مطالعه به عنوان متغیرمستقل پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شد. برای آزمون فرضیههای پژوهشی از آزمون t همبسته و ANCOVA استفاده شد.
نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان یادگیری دانشآموزان آموزش دیده به شیوه مهارتهای مطالعه، با گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد.
[1]. Murder
کلید واژگان
مهارتهای مطالعهپیشرفت تحصیلی
دانشآموزان متوسطه
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمهالزهراء، تبریز، ایران.دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علومتربیتی، تبریز، ایران.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشجوی کارشناسیارشد گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.
شاپا
2345-62992476-5627




