اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر هنرستانی تبریز
(ندگان)پدیدآور
پورمحمد, ژیلااسماعیل پور, خلیلنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود. برای انجام پژوهش، 50 نفر از دانشآموزان هنرستانهای دخترانه تبریز پس از غربالگری بر اساس نمره پیشرفت تحصیلی انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) برای هر دو گروه در مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که از نظر پیشرفت تحصیلی تفاوت معنیداری بین گروههای آموزش و کنترل وجود داشت (001/0p) و نمره تعدیل شده پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش، پس از آموزش خودتنظیمی بالاتر از گروه کنترل بود. براساس نتایج میتوان گفت آموزش خودتنظیمی، پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را افزایش میدهد.
کلید واژگان
آموزش خودتنظیمیراهبردهای یادگیری
پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراندانشیار گروه روانشناسی دانشگاه تبر
شاپا
2345-62992476-5627




