بررسی موانع ایجاد سازمان یادگیرنده در مرکز آموزش ایران خودرو
(ندگان)پدیدآور
یاری حاج عطالو, جهانگیرنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف تعیین وضعیت موجود و مطلوب مرکز آموزش ایران خودرو براساس ابعاد پنجگانه ایجاد سازمان یادگیرنده و شناسایی موانع ایجاد سازمان یادگیرنده درآن مرکز بر مبنای مدل ویک و لئون با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه پرسنل مرکز آموزش ایران خودرو(100 نفر) بود که با روش نمونهگیری تصادفی ساده پرسشنامه تحقیق در ردههای مدیران و کارشناسان اجرا شد و در مجموع نمونه آماری تحقیق 51 نفر شد.
گزارههای این تحقیق شامل یک سئوال کلی وشش سئوال جزئی در پنج بعد ایجاد سازمان یادگیرنده است که پس از تجزیه و تحلیل داده های گرداوری شده با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، خطای استاندارد و ...) و آمار استنباطی (آزمون t همبسته مقایسه بین دو میانگین، آزمون رتبهبندی فریدمن، آزمون خیدو 2X) مشخص شد که در همه ابعاد بین وضعیت موجود و مطلوب مرکز آموزش ایران خودرو تفاوت معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
سازمان یادگیرندهرهبری دارای فرادید
برنامه/ ارزیابی
اطلاعات
ابتکار و نوآوری
اجرا
مرکز آموزش ایران خودرو
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2009-02-191387-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی تبریزشاپا
2345-62992476-5627




