نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرکابدار, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, بهارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:41Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:41Z
dc.date.issued2008-11-21en_US
dc.date.issued1387-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-18en_US
dc.date.submitted1395-01-30fa_IR
dc.identifier.citationرکابدار, قاسم, سلیمانی, بهاره. (1387). ساختار عاملی مقیاس اضطراب آمار و ارتباط آن با ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 1(3), 103-124.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_522009.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254397
dc.description.abstractهدف اصلی این مطالعه ساخت و اعتبار یابی مقیاسی فارسی برای سنجش میزان اضطراب آمار  و هدف فرعی تعیین رابطه اضطراب آمار با جنسیت ، نوع دیپلم و سن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان بود. به این منظور 319 دانشجو(129 پسر و 190 دختر) که در نیمسال دوم سال تحصیلی 86-1385 در کلاس های آمار ثبت نام کرده بودند به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. پرسشنامه ابتدائی شامل 47 گویه بود که 17 گویه آن در مراحل مختلف تحلیل آماری حذف شد.       روائی سازه با تحلیل عاملی نشان داد که 30 گویه برروی پنج عامل قرار می گیرند. برحسب محتوا این عامل ها بترتیب خرده مقیاس های اضطراب کاربرد آمار، تحلیل و تفسیر آمار،امتحان آمار، ابزار آمار و معلم آمار نامیده شدند. پایایی مقیاس کلی اضطراب آمار و خرده مقیاس های آن با  ضریب پایائی آلفا کرنباخ و روش بازآزمائی تأئید شد. برای اثر متغیرهای جنس، نوع دیپلم و سن بر اضطراب آمار دانشجویان از آنالیز واریانس سه راهه استفاده شد که نشان دهنده اثر معنی دار متغیرهای جنس و نوع دیپلم بر اضطراب آمار و عدم اثر معنی دار بین سن و اضطراب آمار بود. آزمون تعقیبی نشان داد که برای متغیر جنس دانشجویان دختر اضطراب آمار بیشتری در مقایسه با دانشجویان پسر دارند و برای متغیر دیپلم، دانشجویان با مدرک دیپلم انسانی در مقایسه با دانشجویان با مدارک ریاضی، تجربی و فنی حرفه ای اضطراب آمار بیشتری را دارند.fa_IR
dc.format.extent206
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectآموزش آمارfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملیfa_IR
dc.titleساختار عاملی مقیاس اضطراب آمار و ارتباط آن با ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد آبادانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage103
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد