نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهومن, حیدر علیfa_IR
dc.contributor.authorلیوارجانی, شعلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:34Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:34Z
dc.date.issued2008-03-20en_US
dc.date.issued1387-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-16en_US
dc.date.submitted1395-01-28fa_IR
dc.identifier.citationهومن, حیدر علی, لیوارجانی, شعله. (1387). بررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه حمایت اجتماعی SSQ برای دانش آموزان مقطع متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 1(1), 147-162.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_521944.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254359
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی اعتبار[1]، روایی[2] و هنجاریابی[3] پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده بر مقایسه پسران و دختران در میزان حمایت اجتماعی بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان مقطع متوسطه تهران بود که به تعداد 535 نفر (285 دختر و 277 پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله­ای پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده را تکمیل کردند. مقیاس حمایت اجتماعی ادراک شده در این تحقیق عبارت بود از مقیاس فلمینگ و همکاران (1982) که دارای 25 ماده و در برگیرنده پنج زیر مقیاس فرعی حمایت از سوی خانواده، از سوی نزدیکان، از سوی همسالان، حمایت کلی و بالاخره عقیده درباره حمایت است. اعتبار مقیاس با به کارگیری روش آلفای کرونباخ محاسبه شد و ضریب مطلوبی معادل 82% بدست آمد. برای بررسی روایی مقیاس یاد شده از روش تحلیل عوامل استفاده شد علاوه بر این نتایج تحقیق نشانگر آن بود که پرسشها دارای هماهنگی درونی بوده وسوالات پرسشنامه از یک عامل کلی اشباع و در نمره کل مقیاس بین پسران و دختران تفاوت معنی داری وجود ندارد. <br clear="all" /> [1] . Reliability [2] . Validity [3] . Standardizationfa_IR
dc.format.extent206
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectحمایت اجتماعی ادراک شده 2- روایی 3- پایایی 4- نرم یابی 5- مولفه های اصلیfa_IR
dc.titleبررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه حمایت اجتماعی SSQ برای دانش آموزان مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage147
dc.citation.epage162


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد