| dc.contributor.author | هومن, حیدر علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | لیوارجانی, شعله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:34Z | |
| dc.date.issued | 2008-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1387-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-04-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-01-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هومن, حیدر علی, لیوارجانی, شعله. (1387). بررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه حمایت اجتماعی SSQ برای دانش آموزان مقطع متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 1(1), 147-162. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_521944.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254359 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی اعتبار[1]، روایی[2] و هنجاریابی[3] پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده بر مقایسه پسران و دختران در میزان حمایت اجتماعی بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان مقطع متوسطه تهران بود که به تعداد 535 نفر (285 دختر و 277 پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده را تکمیل کردند. مقیاس حمایت اجتماعی ادراک شده در این تحقیق عبارت بود از مقیاس فلمینگ و همکاران (1982) که دارای 25 ماده و در برگیرنده پنج زیر مقیاس فرعی حمایت از سوی خانواده، از سوی نزدیکان، از سوی همسالان، حمایت کلی و بالاخره عقیده درباره حمایت است. اعتبار مقیاس با به کارگیری روش آلفای کرونباخ محاسبه شد و ضریب مطلوبی معادل 82% بدست آمد. برای بررسی روایی مقیاس یاد شده از روش تحلیل عوامل استفاده شد علاوه بر این نتایج تحقیق نشانگر آن بود که پرسشها دارای هماهنگی درونی بوده وسوالات پرسشنامه از یک عامل کلی اشباع و در نمره کل مقیاس بین پسران و دختران تفاوت معنی داری وجود ندارد.
<br clear="all" />
[1] . Reliability
[2] . Validity
[3] . Standardization | fa_IR |
| dc.format.extent | 206 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | حمایت اجتماعی ادراک شده 2- روایی 3- پایایی 4- نرم یابی 5- مولفه های اصلی | fa_IR |
| dc.title | بررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه حمایت اجتماعی SSQ برای دانش آموزان مقطع متوسطه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 147 | |
| dc.citation.epage | 162 | |