نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرنیا, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدپور ارمنیان, آمنهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:27Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:27Z
dc.date.issued2011-02-20en_US
dc.date.issued1389-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-13en_US
dc.date.submitted1395-01-25fa_IR
dc.identifier.citationفرنیا, محمدعلی, محمدپور ارمنیان, آمنه. (1389). بررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارائه راهکارهای مناسب بهبود. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 3(12), 81-106.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_521739.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254318
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر و ارائه راه کارهای مناسب بهبود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام یافته است. روش تحقیق حاضر توصیفی(پیمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران گروه­های آموزشی در معاونت آموزشی-پژوهشی، معاونت درمان، دانشکده­ها و بیمارستان­های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی به تعداد 300 نفر می‌باشند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 169 نفر به دست آمد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق بهره­گیری از نظرات استاد راهنما و استاد مشاور و پایایی آن از طریق اجرای مقدماتی آن در بین 30 نفر و با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ محاسبه گردید که مقدار آن 96/0 به دست آمد. هم چنین از تکنیک تحلیل عاملی جهت دسته­بندی سؤالات استفاده گردید و ملاحظه ‌شد که مقدار 91/0=KMO بدست آمده بزرگتراز 5/0 است پس تعداد نمونه‌ها برای اجرای تحلیل عاملی بسیار مناسب بوده است از آمار توصیفی برای پاسخگویی به سؤالات و از آزمون تی‌تست، تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA)و ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون فرضیه­ها استفاده شده­است. نتایج حاصله نشان داد وضعیت مؤلفه­های مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی درحد متوسط قرار دارد. همچنین نتایج به دست آمده از آزمون­ها نشان داد بین مدیران آموزشی به لحاظ جنسیت، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه خدمت، سابقه مدیریت، مرتبه علمی و سمت آنها رابطه معنی­دار وجود ندارد، ولی نسبت به محل اشتغال مدیران آنان معنی‌دار می‌باشد بطوریکه TQM[1] در EDC[2] بیشترین مقدار را کسب کرده است. <br clear="all" /> 3- Total Quality Management [2]- Education Development Centralfa_IR
dc.format.extent225
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectمدیریت کیفیت فراگیرfa_IR
dc.subjectمدیران آموزشیfa_IR
dc.subjectراه کار مناسب بهبودfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارائه راهکارهای مناسب بهبودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد مدیریت آموزشیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue12
dc.citation.spage81
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد