| dc.contributor.author | فرنیا, محمدعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدپور ارمنیان, آمنه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:27Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:27Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:27Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:27Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-04-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-01-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرنیا, محمدعلی, محمدپور ارمنیان, آمنه. (1389). بررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارائه راهکارهای مناسب بهبود. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 3(12), 81-106. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_521739.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254318 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر و ارائه راه کارهای مناسب بهبود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام یافته است. روش تحقیق حاضر توصیفی(پیمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران گروههای آموزشی در معاونت آموزشی-پژوهشی، معاونت درمان، دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی به تعداد 300 نفر میباشند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 169 نفر به دست آمد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق بهرهگیری از نظرات استاد راهنما و استاد مشاور و پایایی آن از طریق اجرای مقدماتی آن در بین 30 نفر و با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ محاسبه گردید که مقدار آن 96/0 به دست آمد. هم چنین از تکنیک تحلیل عاملی جهت دستهبندی سؤالات استفاده گردید و ملاحظه شد که مقدار 91/0=KMO بدست آمده بزرگتراز 5/0 است پس تعداد نمونهها برای اجرای تحلیل عاملی بسیار مناسب بوده است از آمار توصیفی برای پاسخگویی به سؤالات و از آزمون تیتست، تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA)و ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون فرضیهها استفاده شدهاست. نتایج حاصله نشان داد وضعیت مؤلفههای مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی درحد متوسط قرار دارد. همچنین نتایج به دست آمده از آزمونها نشان داد بین مدیران آموزشی به لحاظ جنسیت، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه خدمت، سابقه مدیریت، مرتبه علمی و سمت آنها رابطه معنیدار وجود ندارد، ولی نسبت به محل اشتغال مدیران آنان معنیدار میباشد بطوریکه TQM[1] در EDC[2] بیشترین مقدار را کسب کرده است.
<br clear="all" />
3- Total Quality Management
[2]- Education Development Central | fa_IR |
| dc.format.extent | 225 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | مدیریت کیفیت فراگیر | fa_IR |
| dc.subject | مدیران آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | راه کار مناسب بهبود | fa_IR |
| dc.title | بررسی وضعیت مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارائه راهکارهای مناسب بهبود | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسارشد مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 81 | |
| dc.citation.epage | 106 | |