| dc.contributor.author | یزدانی, بیتا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینینسب, سیدداود | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرنیا, محمّدعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:24Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:24Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-08-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-06-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یزدانی, بیتا, حسینینسب, سیدداود, فرنیا, محمّدعلی. (1393). بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با روش آموزش سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی سال دوم دبیرستان های دخترانه ناحیه 1 تبریز. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 7(26), 59-74. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_519832.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254301 | |
| dc.description.abstract | کاربرد صحیح فناوریهای جدید مثل رایانه و تجهیزات وابسته به آن، به خصوص چند رسانهایها، در آموزش و یادگیری اهمیت بسزایی دارد و به بهبود فرایند یاددهی و یادگیری کمک میکند. هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با آموزش سنتی بر یادگیری زبانانگلیسی سال دوم دبیرستانها میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از کلیه دانشآموزان دختر پایه دوم دبیرستانهای دخترانه ناحیه یک تبریز که در سالتحصیلی 92-1391 مشغول تحصیل بودند و تعداد آنها 489 نفر بود. حجم نمونه برای هر گروه 22 نفر (گروه آزمایش و گروه کنترل) که به روش نمونهگیری تصادفی از بین کلاسهای دوم دبیرستانها انتخاب شد. در پژوهش حاضر روش تحقیق، نیمه آزمایشی میباشد. به منظور گردآوری دادهها از آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته به صورت پیشآزمون و پسآزمون و بسته آموزشی زبان انگلیسی استفاده شد. با استفاده از نرمافزار spss برای تجزیه و تحلیل فرضیهها از آزمونهای tو Ancova استفاده شد. نتایج یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که آموزش به کمک رایانه بر یادگیری زبانانگلیسی (دستور و ساختار جملات، مهارتهای نوشتاری، درک مطلب و لغات و اصطلاحات) مؤثر است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 287 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | آموزش به کمک رایانه | fa_IR |
| dc.subject | آموزش سنتی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری زبانانگلیسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه (CAI) در مقایسه با روش آموزش سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی سال دوم دبیرستان های دخترانه ناحیه 1 تبریز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشآموخته برنامهریزی درسی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علومتربیتی، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 26 | |
| dc.citation.spage | 59 | |
| dc.citation.epage | 74 | |