اثربخشی آموزش گروهی مسئولیتپذیری بر اساس نظریه انتخاب بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی
(ندگان)پدیدآور
قزنچائی, حسنتقیزاده, محمد احسانرحمانیان, مهدیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مسئولیتپذیری به شیوه گروهی بر اساس نظریه انتخاب بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی مهندسین شرکت نارگان بود. نمونه آماری این پژوهش شامل 40 نفر از مهندسین بخش مهندسی شرکت مهندسین مشاور نارگان بود که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه، از پرسشنامههای تعهد سازمانی آلن و مییر و عملکرد شغلی پاترسون استفاده شد. نتایج حاصل با استفاده از آخرین نسخه نرمافزار SPSS و با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که اثر آموزش مذکور بر گروه آزمایش معنیدار بوده است. در مجموع این پژوهش اثربخشی آموزش مسئولیتپذیری به شیوه گروهی بر اساس نظریه انتخاب را بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی مورد تأیید قرار داد.
کلید واژگان
نظریه انتخابمسئولیتپذیری
تعهد سازمانی
عملکرد شغلی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2588-39172588-6339




