رواییسنجی ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چندوجهی شایستگیها از طریق کانون ارزیابی
(ندگان)پدیدآور
شاکری, ایماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر سنجش روایی ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چندوجهی شایستگیها از طریق کانون ارزیابی بود. شرکتکنندگان در پژوهش 71 نفر از کاندیدهای سمت سرپرستی شرکت فولاد آلیاژی ایران بودند. جهت تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسه مراتبی استفاده شد. نتایج بررسی روایی ملاکی نشان داد ارزیابی عملکرد سنتی و ارزیابی چندوجهی شایستگیها بهطور مثبت و معنیداری در پیشبینی نمرات کانون ارزیابی مؤثر بودند. روایی افزایشی مبتنی بر شواهد نشان داد ارزیابی چندوجهی شایستگیها در مقایسه با ارزیابی سنتی عملکرد، 3/26 درصد در پیشبینی نمرات کانون ارزیابی موفقتر بوده است. همچنین، بررسی شایستگیهای یکسان در ارزیابی چندوجهی و مرکز ارزیابی، روایی همگرای 4 شایستگی را تأیید و 2 شایستگی را رد کرد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که به منظور ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی چندوجهی شایستگیها در مقایسه با ارزیابی سنتی از روایی بالاتری برخوردار است.
کلید واژگان
ارزیابی عملکرد سنتیارزیابی چندوجهی شایستگیها
کانون ارزیابی
روایی سازه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهانشاپا
2588-39172588-6339
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ارگونومیک جابجایی بیمار در کارکنان اتاق عمل با استفاده از دو ابزار "ارزیابی جابجایی بیمار" و " ارزیابی سریع تمام بدن"
راستی, لیلا؛ ارسلانی, نرگس؛ مقصودیپور, مریم؛ حسینزاده, سمانه (انجمن علمی پرستاری ایران, 2016-12-01)مقدمه: افزایش آسیبهای ناشی از جابجایی بیماران در پرستاران نشان میدهد که بهکارگیری روشهای آموزشی موجود در جابجایی بیماران، تأثیر چندانی در اجرای صحیح روش نداشته است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ...
-
ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی آذربایجانغربی
ملازاده, ابراهیم؛ علیمحمدی اصل, ابراهیم؛ زمستانی, قادر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2012-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجانغربی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاههای ...
-
اثرات و نحوه ارزیابی پویا ، ارزیابی پویای رایانهای ، ارزیابی ایستا و درک مطلب
یعقوبی, مهدی؛ رزمجو, سید آیت الله (انجمن پژوهش های آموزشی ایران, 2020-06-21)هدف این مطالعه مقایسه اثرات ارزیابی پویا رایانهای، ارزیابی پویا و ارزیابی ایستا بر عملکرد درک مطلب است. همچنین نگرش زبانآموزان نسبت به ارزیابیهای ایستا، پویا و پویا رایانهای مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش از نوع ترکیبی ...




