یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی
(ندگان)پدیدآور
حسینی, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هـدف این پژوهش، بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر افـزایش تفکـر انتقـادی بود. برای ایـن منظور 60 دانشجوی دختر رشته ریاضی (30 نفر گـروه آزمـایشی و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادی اوـسیـآر (OCR، 2000) آزمون شدند. پس یک واحد درسی در گـروه آزمایشی به شیوه مشارکتی و در گروه گواه به شیوه سخنرانی آموزش داده شـد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغبری نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادی (تحلیل انتقادی، اعتبار شواهد و ارزشیـابی انتقـادی) در گـروه آزمـایشی بیش از گـروه گواه بود. چگونگی تأثیـر یادگیری مشارکتی بر مهارتهای تفکر انتقادی مورد بحث قرار گرفت.
کلید واژگان
یادگیری مشارکتیتفکر انتقادی
تحلیل انتقادی
اعتبار شواهد
ارزشیابی انتقادی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2009-03-211388-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبشاپا
1735-305X2251-9955




