تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههای برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی
(ندگان)پدیدآور
قصابی, صمدتجریشی, معصومهمیرزمانی, سیدمحمودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بهمنظـور بررسی تأثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانههـای بـرانگیختگی دانشآمـوزان دارای اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی (ADHD)، 30 پسـر کلاس سوم و چهارم ابتدایی مبتلا بهADHD، بر مبنای فهرست نشانه مرضی کودک (گدو و اسپرافکین، 1999) و مصاحبه بـالینی منطبق بر ملاکهـای تشخـیصی ADHD در DSM-IV-TR (2000) انتخاب و بر مبنای سن، پایه تحصیلی و هوش (آزمون هوش ریون) همتا شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه قرار گرفتند (هر گروه 15 نفر). گروه آزمایشی در 8 جلسه یکساعته برنامه آموزشی خودآموزی کلامی را دریافت کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادند که بین بهکارگیری خودآموزی کلامی و کاهش نشانههای برانگیختگی رابطه معناداری (01/0P
کلید واژگان
اختـلال نارساییتوجهفـزونکنشی
برانگیختگی
خودآموزی کلامی
دانشآموز
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2009-03-211388-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثناییاستادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)
شاپا
1735-305X2251-9955




