• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 4, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 4, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تفاوتهای جنس در مقابله با تنیدگی

    (ندگان)پدیدآور
    حاجی‌زادگان, مرضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    212.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به منظور بررسی راهبردهای مقابله‌ای در دانش‌آموزان دبیرستانی ایرانی، 365 دانش آموز پسر و 434 دانش‌آموز دختر مقیاس مقابله‌ای نوجوانان (فرایدنبرگ و لویس، 1993) را تکمیل کردند. میانگین دختران در نگرانی‌پذیری، تلاش و پیشاپیش‌‌نگری و مذهب‌گرایی و میانگین پسران در انکار و فعالیت بدنی بالاتر بود. دانش‌آموزان رشته علوم انسانی نسبـت به دانش‌آموزان علوم تجربی و ریاضی، سطـوح بالاتر فعالیت ‌بدنی را نشان دادند. اثرات تعاملی بیانگر آن بودند که نمره‌های پسران رشته علوم تجربی و دختران رشته‌های علوم انسانی و ریاضی در تلاش و پیشاپیش‌نـگری بیش از دانش‌آموزان رشته‌های دیگر بود. پسـران رشته ریاضی و دختران رشته علوم انسانی در انزوای مأیوسانه نمره‌های بیشـتری به دست ‌آوردند. استلزامهای جنس و رشته تحصیـلی در راهبردهای مقابله‌ای بـه بحث گذاشته شد.
    کلید واژگان
    مقابله
    جنس
    رشته تحصیلی
    دانش‌آموز

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2007-12-22
    1386-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی

    شاپا
    1735-305X
    2251-9955
    URI
    http://jip.azad.ac.ir/article_512383.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253746

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب