ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان پیشدبستانی (فرم معلم)
(ندگان)پدیدآور
قنبری, سعیدربیعینژاد, رحیمگنجه, پریساخرمزاده, سانازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به تعیین ویژگیهای روانسنجی فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیشدبستانی در نمونهای از کودکان 4 تا 6 سالة شهر اهواز پرداخت. برای این منظور، از بین مهدکودکهای مناطق چهارگانه اهواز، 158 کودک به روش نمونهبرداری تصادفی چندمرحلهای انتخاب شدند. معلمان آنها فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیشدبستانی (اسپنس و دیگران، 2001) را به همراه مقیاس درجهبندی کانرز (فرم معلم؛ کانرز، 1999) تکمیل کردند. تحلیل عاملی اکتشافی مؤلفههای اصلی و چرخش واریمکس به استخراج پنج عامل اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی، ترس از آسیب جسمانی، اضطراب جدایی و وسواسـ بیاختیاری منجر شد. نتایج نشان دادند که فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیشدبستانی ویژگیهای روانسنجی مطلوبی دارد.
کلید واژگان
ویژگیهای روانسنجیاضطراب کودکان پیشدبستانی
تحلیل عاملی اکتشافی
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شهید بهشتیکارشناس ارشد روانشناسی بالینی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
شاپا
1735-305X2251-9955




