دوره 4, شماره 16
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
یادی از دکتر چارلز برنر : از پیشگامان روان تحلیلگری
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)
-
مسیرهای دستیابی به شبکه ها، انجمن ها و منابع علمی روان شناختی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)
-
ساختار عاملِی فهرست تنِیدگِی ناشِی از انتظارهاِی تحصِیلِی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)بهمنظور بررسی ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی (AESI؛ انگ و هوان، 2006)، 143 پسر و 182 دختر دبیرستانی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی (AESI) و فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی ...
-
مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتار کودکان پیش دبستانی ایرانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)با هدف اندازهگیری مهارتهـای اجتماعی، مشکلات درونیسازیشده و مشکلات برونیسازیشده براساس تفاوتهای جنس در کودکان، والدین (1001 = n) و مربیان (284 = n) 518 دختر و 483 پسر (3 تا 5 ساله)، به فرمهای والد و مربی نظام رتبهگذاری ...
-
درمانگری شناختی ـ رفتاری در بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریکپذیر
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش اضطراب سلامت و افسردگی بیمـاران مبتلا به نشانگـان روده تحریکپذیر (IBS)، 32 بیمار (با تشخیص پزشـک متخصص و براساس ملاکهای Rome II)، بهصورت تصـادفی انتخاب شدند و در دو گروه ...
-
ارزیابی سلامت روانی والدین کودکان واجد اختلال نارساییتوجه/فزونکنشی و پیشنهاد شیوههای مداخلهگری
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)سلامت روانی والدین دانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/فزونـ کنشی (ADHD) با والدین دانشآموزان بهنجار مقایسه شد. معلمان 315 دختر و 315 پسر 7 تا 11 ساله فهرست نشانه مرضی کودک CSI-4 (گدو و اسپرافکین، 1994) را تکمیل ...
-
تأثیر آموزش تنشزدایی تدریجی بر مدیریت تنیدگیهای ناشی از رویدادهای زندگی روزمره
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)این پژوهش بهمنظـور بررسی اثربخشی آموزش تنشزدایی تدریجی در ارزیابی تنیدگی رویدادهای زندگی روزمره انجام شد. 100 دانشجوی دختر رشته مشاوره بهطـور تصادفی انتخاب و براساس زمینهیابی دیدگاههای شخصی (PVS؛ مؤسسه سرسختی، 1985)، ...
-
ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2008-06-21)بهمنظور پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس رگههای شخصیت، تعداد 200 دانشآموز (100 دختر و 100 پسر) سال اول دبیرستان با نمونهـ برداری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند و به پرسشنامه رگههای پنجگانه شخصیتی NEO-FFI )کاستا و ...



