مرور دوره 14, شماره 55 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثربخشی درمانگری شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودکارآمدی اجتماعی و افسردگی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی شناختدرمانگری مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودکارآمدی اجتماعی و افسردگی دختران نوجوان تحت سرپرستی بهزیستی اجرا شد. روش پژوهش از نوع شبهتجربی و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون پیگیری با گروه گواه ...
-
تبیین علّی مشغولیت تحصیلی بر اساس شناخت اجتماعی: نقش واسطهای هیجانهای مثبت تحصیلی و اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)هدف از این پژوهش تبیین علّی مشغولیت تحصیلی بر اساس شناخت اجتماعی، با توجه به نقش واسطهای هیجانهای مثبت تحصیلی و اجتماعی بود. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. 566 نفر (278 مرد، 288 زن) از دانشجویان دانشگاه شیراز با ...
-
تحلیل کیفی بهزیستی روانشناختی زنان با توجه به ساختار فرهنگ ایرانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)هدف این بررسی بازبینی عمیق بهزیستی روانشناختی در جمعیت زنان ایرانی است. برای رسیدن به این هدف، و در چهارچوب بررسی کیفی، 16 نفر از زنان 20تا 35 ساله مورد مصاحبة عمیق بالینی قرار گرفتند. چهار مصاحبه هم با متخصصان و ...
-
رابطة تابآوری تحصیلی و ارزیابیهای شناختی با خودناتوانسازی تحصیلی: نقش واسطهای هیجانهای پیشرفت
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)این پژوهش با هدف آزمون نقش واسطهای هیجانهای پیشرفت در رابطة تابآوری تحصیلی و ارزیابیهای شناختی با خودناتوانسازی تحصیلی در دانشجویان انجام شد. 300 دانشجوی مقطع کارشناسی (128 مرد، 172 زن) با روش نمونهبرداری در ...
-
مسیرهای دستیابی به شبکهها، انجمنها و منابع علمی روانشناختی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)
-
مقیاس سنجش اضطراب جدایی (فرم والدین):روش اجرا و نمرهگذاری (نسخه فارسی)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)مقیاس سنجش اضطراب جدایی (نسخه والد و کودک)۱ توسط هان، هاجینلیان، ایسن، وندر و پینکاس در سال 2003 ساخته شد. این مقیاس دارای دو فرم والد و کودک است که هر کدام با 34 مادّه، ابعاد خاصِ اضطراب جدایی دوران کودکی را ...
-
ویژگیهای روانسنجی سیاهه تحول مثبت نوجوانان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2018-03-21)هدف این ﭘﮋوﻫﺶ بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهۀ تحول مثبت نوجوانان (آرنولد، نات، و مین هولد، 2012) بود. بدین منظور نمونهای شامل 400 نفر از داﻧﺶآﻣﻮزان دورۀ دوم متوسطه دبیرستانهای شهر تهران، بر اساس نمونهبرداری تصادفی ...



