دوره 2, شماره 5
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مسیرهای دستیابی به شبکه ها، انجمن ها و منابع علمی روان شناختی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)
-
شیوه مستندسازی منابع در متون علمی (قسمت اول)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)برای دستیابی به یک زبان مشترک برای انتقال یافتههای پژوهشی و جلوگیری از سرقت ادبی، در سطح جهان شیوهنامههای متفاوتی برحسب نوع رشته علمی انتشار یافته است. یکی از رایجترین این شیوهنامهها به انجمن روانشناسی آمریکا تعلق ...
-
بررسی میزان شیوع فرسودگی شغلی در معلمان مدارس ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)میزان شیوع نشانگان فرسودگی شغلی معلمان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای در این پژوهش بررسی شد. 675 نفر از معلمان مدارس ابتدایی فهرست فرسودگی شغلی مازلاک (MBI) و فهرست توصیف شغلی اسمیت، کندال و هیولین (JDI) را ...
-
جنبش اول که قلـم بر گرفت، حرف نخستین ز سخن در گرفت
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)
-
طردشدگی و عدالت سازمانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)به منظور بررسی چگونگی تأثیر عدالت سازمانی شامل عدالت روندی، توزیعی و ارتباطی بر تجربه طردشدگی، به تحلیل محتوای مصاحبههای نیمه ساخت یافته با 18 بزرگسال که شکست را در یک رقابت اداری یا سازمانی تجربه کرده بودند، پرداخته شد. ...
-
رابطه بین ابعاد جهتگیری مذهبی، سلامت روانی و اختلالهای روانشناختی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)به منظور بررسی رابطه بین ابعاد جهتگیری مذهبی و ابعاد مختلف سلامت ـ اختلال روانی، 120 دانشجوی پسر و دختر از دانشگاه تهران با شیوه نمونهبرداری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. جهتگیری مذهبی با استفاده از مقیاس امکان ارزشیابی ...
-
شناسایی محتوا و ساختار ارزشهای انسانی در دانشجویان ایرانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)ارزشها، ساختارهایی روانشناختی هستند که در نتیجه تجربههای فرهنگی، اجتماعی و شخصی، درونی میشوند و پیامدهای خاص خود را دارند. پژوهش حاضر در پی کشف روابط معنایی و ساختاری ارزشها در جوانان دانشجو بوده است. بدین منظور 600 ...
-
فرایندهای خودشناختی و نظامهای پردازش خبر عقلانی و تجربهای در ایران و آمریکا
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2005-09-23)سازهها و مقیاسهای متعدد در خصوص فرایندهای خودشناسی، به عنوان تسهیلگر و اصلاحکننده فرایندهای خود نظمدهی، از درجات انسجام و انتزاع متفاوتی برخوردارند. هوش هیجانی و ناگویی خُلقی را میتوان به ترتیب به منزلة سازههای ...



