نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیدالهی فارسی, جهانگیرfa_IR
dc.contributor.authorدقیقی اصلی, علی‌رضاfa_IR
dc.contributor.authorنظمی شرامین, ولی‌الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:01:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:01:49Z
dc.date.available1399-07-09T04:01:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:01:49Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-07-31en_US
dc.date.submitted1391-05-10fa_IR
dc.identifier.citationیدالهی فارسی, جهانگیر, دقیقی اصلی, علی‌رضا, نظمی شرامین, ولی‌اله. (1392). طراحی الگوی ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی در بیمه‌های عمر. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه, 28(4), 179-200.fa_IR
dc.identifier.issn2251-7723
dc.identifier.issn2251-7731
dc.identifier.urihttp://jir.irc.ac.ir/article_4806.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253004
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی در بیمه‌های عمر و به روش آمیخته انجام شده است. در مرحله کیفی، مصاحبه‌‌هایی نیمه‌ساختاریافته با خبرگان دو بخش اجرایی و آکادمیک صنعت بیمه عمر کشور انجام شد. این مصاحبه‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند و نهایتاً در مرحله کدگذاری محوری 36 معیار شناسایی گردید. این معیارها در 8 عامل «منابع انسانی و توانمندی‌های اجرایی موجود و موردنیاز»، «محصول»، «بازار هدف و گروه‌های جمعیتی موردنظر»، «قوانین و مقررات و زیرساخت‌های اجرایی»، «قدرت و میزان تهدید رقبا»، «میزان سودآوری فرصت‌های شناسایی‌شده»، «موانع ورود به بازار بیمه عمر»، «ابهام و عدم شفافیت در بازار بیمه عمر» جای گرفتند. معیارهای مذکور در قالب پرسش‌نامه طراحی و بین مدیران بیمه‌های عمر شعب اصلی شرکت‌های بیمه منتخب در شهر تهران پخش و تعداد 87 پرسش‌نامه قابل بررسی جمع‌آوری گردید. پایایی پرسش‌نامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد که آماره آلفا برابر با 93/0 ارزیابی گردید. در تحلیل داده‌های کمّی از روش تحلیل عاملی استفاده شد که برخی از معیارها حذف و عامل «استراتژی کارآفرینانه» به عامل‌ها اضافه گردید و الگویی بر مبنای 9 عامل طراحی شد. بر اساس نتایج پژوهش، میزان سود‌آوری فرصت‌های شناسایی‌شده، محصول و منابع انسانی و توانمندی‌های اجرایی موجود و موردنیاز، مهم‌ترین عوامل در ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی در بیمه‌های عمر هستند.fa_IR
dc.format.extent431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Insurance Researchen_US
dc.subjectفرصت کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectارزیابی فرصت کارآفرینیfa_IR
dc.subjectبیمه‌ عمرfa_IR
dc.titleطراحی الگوی ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی در بیمه‌های عمرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue4
dc.citation.spage179
dc.citation.epage200


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد