• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 34, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 34, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل پارادایمی عوامل مؤثر در بازخرید بیمه‌های عمر در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    حلم زاده, اباذرحمدی, کریمحیدرزاده هنزایی, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.873 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: بازخرید بیمه‌های عمر از آسیب‌های صنعت بیمه است که موجب نارضایتی مشتریان، تبلیغات سوء آن‌ها، برهم‌زدن برنامه‌های شرکت‌‌‌ها برای سرمایه‌گذاری، کاهش درآمد ناخالص داخلی کشور و... می‌شود. ازآنجایی‌که بیشتر تحقیقات صورت‌‌گرفته در زمینة بازخرید بیمه‌های عمر بر عوامل اقتصادی متمرکز بوده‌اند، هدف اصلی این تحقیق آن است که به تبیین همه‌‌جانبة عللی بپردازد که موجب بازخرید بیمه‌نامه‌های عمر در ایران می‌شوند. روش‌شناسی: پژوهش حاضر، به روش کیفی و با استفاده از نظریة داده‌‌بنیاد (رویکرد استراوس و کوربین)، شرایط بازخرید بیمة عمر به درخواست بیمه‌گذاران و تعامل‌های مربوط به آن و پیامدهای ناشی از آن را احصا کرده است. یافته‌ها: داده‌‌‌های پژوهش از طریق مصاحبه با کارکنان عالی‌رتبه و کارشناسان بازخرید بیمه‌های عمر برخی شرکت‌های بیمة فعال در کشور به‌دست آمده‌اند. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهند شرایط علّی شامل ابعاد مربوط به ساختار بیمه‌های عمر و شرایط مداخله‌ای شامل ابعاد مرتبط با بیمه‌گر و بیمه‌گذار و شرایط زمینه‌ای شامل ابعاد مربوط به ساختار جامعة ایران می‌شوند که موجب بازخرید بیمه‌های عمر می‌شوند و با تعامل‌هایی مانند مشاورة مجدد و ارائة تسهیلات یا ندادن مشاوره، پیامدهای حاصله به ترتیب شامل انصراف از بازخرید و احساس رضایت و تداوم بیمة عمر یا بازخرید، احساس نارضایتی، سلب اعتماد از بیمه‌گر و تبلیغات ویروسی علیه بیمه‌گر هستند. به‌علاوه، شرایط خاصی مانند بی‌ثباتی اقتصادی یا سیاسی در سطح کلان و مواردی چون وضعیت شغلی و درآمد بیمه‌گذار در سطح خرد، همچنین ویژگی‌های ماهوی بیمة عمر ازجمله پیچیدگی، بلندمدت‌بودن و ناملموس‌بودن هم در بازخرید بیمة عمر تأثیرگذارند. طبقه‌بندی موضوعی: G22، G23، G32.
    کلید واژگان
    مدل پارادایمی
    بیمة عمر
    بازخرید بیمة عمر
    نظریة داده ‌بنیاد
    شرکت بیمه

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    پژوهشکده بیمه
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد علوم و تحقیقات
    دانشیار، مدیریت بازرگانی،گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد علوم و تحقیقات (نویسنده مسئول)
    دانشیار، مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    2251-7723
    2251-7731
    URI
    https://dx.doi.org/10.22056/jir.2019.165676.2447
    http://jir.irc.ac.ir/article_104651.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252986

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب