نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهمایون‌فر, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنوزاد, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:01:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:01:43Z
dc.date.available1399-07-09T04:01:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:01:43Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-15en_US
dc.date.submitted1398-01-26fa_IR
dc.identifier.citationهمایون‌فر, مهدی, نوزاد, زهرا. (1397). اولویت‌بندی عوامل اثرگذار بر عدم استقبال از بیمه‌های زندگی با استفاده از روش دیماتل فازی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه, 33(4), 43-62. doi: 10.22056/jir.2019.86015fa_IR
dc.identifier.issn2251-7723
dc.identifier.issn2251-7731
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22056/jir.2019.86015
dc.identifier.urihttp://jir.irc.ac.ir/article_86015.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252968
dc.description.abstract<em>بیم</em><em>ه‌های</em><em>زندگی به‌عنوان یکی از انواع بیمه‌ها که با دریافت حق‌بیمه از بیمه‌شدگان، از بازماندگان آنان در صورت مرگ پیش از بازنشستگی حمایت می‌کند، در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود، شواهد حاکی از عدم تمایل عمومی به خریداری بیم</em><em>ه‌های </em><em>زندگی است. تحقیق حاضر به دنبال شناسایی و اولویت‌بندی عوامل اثرگذار بر عدم استقبال از بیمه‌های زندگی در استان گیلان است. به این منظور، در ابتدا با مطالعۀ مبانی نظری تحقیق، عوامل مؤثر مورد شناسایی قرار گرفتند. سپس، این عوامل در قالب یک پرسشنامه در اختیار 384 نفر از مشتریان قرار گرفت</em><em>ند که </em><em>بررسی آماری پاسخهای آنها منجر به شناسایی 18 عامل با اهمیتِ بیشتر شد. از آنجایی که بسیاری از این عوامل دارای روابط متقابل با یکدیگر بودند، از روش دیماتل فازی برای تعیین عوامل اساسی استفاده شد. به این صورت که عوامل شناسایی‌شده در قالب پرسشنامه دیماتل فازی در اختیار مدیران 45 شعبۀ یک شرکت بیمه‌ای در استان گیلان قرار گرفتند. </em><em>نتایج تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار متلب 2014 نشان داد که عوامل اساسی مؤثر بر عدم استقبال از بیمه‌های زندگی در شهر رشت: (1) از منظر اثرگذاری: سطح درآمد، سطح تحصیلات، نرخ تورم و رکود، (2) از منظر اثرپذیری: امید به زندگی، تمایل به پس‌انداز، سطح توقعات و استانداردهای زندگی، و (3) در مجموع اثرگذاری و اثر پذیری: امید به زندگی، سطح درآمد، استانداردهای زندگی و سطح تحصیلات هستند. درنهایت، پیشنهادهایی برای افزایش استقبال از بیمه‌های زندگی به بیمه‌گران شرکت بیمه‌ای ارائه شد.</em>fa_IR
dc.format.extent572
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Insurance Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22056/jir.2019.86015
dc.subjectبیمه‌های زندگیfa_IR
dc.subjectعدم استقبالfa_IR
dc.subjectدیماتل فازیfa_IR
dc.subjectعوامل اساسیfa_IR
dc.titleاولویت‌بندی عوامل اثرگذار بر عدم استقبال از بیمه‌های زندگی با استفاده از روش دیماتل فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشتfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشتfa_IR
dc.citation.volume33
dc.citation.issue4
dc.citation.spage43
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد