• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    گرایش به کارآفرینی سازمان در صنعت بیمه: تاکید بر نقش سرمایه اجتماعی و فرهنگ‌سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    اسماعیلی, محمودرضاموسوی نژاد, سید هادیشاه سیاه, ندا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    444.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه آنچه که برای کسب موفقیت و رسیدن به کارآفرینی سازمانی حائز اهمیت است، تنها ویژگی‌های فردی افراد نیست، بلکه موقعیت شبکه مرکزی فرد در سازمان و فرهنگ سازمان قوی‌ نیز مهم است؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل زمینه‌ای افزایش کارآفرینی سازمانی ازجمله سرمایه اجتماعی و فرهنگ‌سازمانی می‌باشد که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر رویکرد و ماهیت، علی-معلولی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران در قزویناست که به دلیل محدود بودن، اطلاعات موردنیاز از طریق پرسشنامه و با استفاده از روش سرشماری، جمع‌آوری گردید. همچنین چهار فرضیه معرفی و با استفاده از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری و توسط نرم‌افزار ایموس تحلیل شدند. بعد از ارزیابی تحلیل عاملی تاییدی و تایید برازش الگوهای اندازه‌گیری، نتایج آزمون فرضیه‌های پژوهش حاکی از آن بوده است که سرمایه‌اجتماعی بر کارآفرینی‌سازمان و فرهنگ‌سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، فرهنگ‌سازمانی با تأثیرگذاری مثبت و معنادار بر کارآفرینی سازمان، نقش میانجی مثبتی را در افزایش تأثیرگذاری سرمایه‌اجتماعیبر کارآفرینی‌سازمان بر عهده دارد.ازاین‌رو به مدیران پیشنهاد می‌شود که با توسعه شبکه‌های رواﺑﻂ و ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی جامعه‌پذیری افراد در سازمان، شرایط را برای ایجاد فرهنگی مناسب برای بروز رﻓﺘﺎرهای ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ تقویت نمایند.
    کلید واژگان
    سرمایه‌اجتماعی
    فرهنگ‌سازمانی
    کارآفرینی‌سازمانی
    نوآوری
    بیمه ایران

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    پژوهشکده بیمه
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
    دانشجوی دکترا مدیریت دانشگاه لرستان
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان

    شاپا
    2251-7723
    2251-7731
    URI
    https://dx.doi.org/10.22056/jir.2016.17620
    http://jir.irc.ac.ir/article_17620.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252894

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب