• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه یادگیری سازمانی، بهبود مستمر و اعتماد میان‌سازمانی با عملکرد سازمانی (شرکت‌های نمایندگی خدمات بیمه‌ای)

    (ندگان)پدیدآور
    مظلومی, نادرزمانی, محمودسید نقوی, میرعلیربانی, عارفه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    536.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف بررسی یادگیری سازمانی، اعتماد میان‌سازمانی و بهبود مستمر و اثرات آن بر عملکرد شرکت‌های نمایندگی خدمات بیمه‌ای انجام شده است. تحقیق حاضر، از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل داده‌ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌ای استفاده شده که بر اساس مقیاس هفت مرتبه‌ای لیکرت تدوین شده است. تعداد نمونه انتخابی برابر با 388 نفر است که از میان مدیران ارشد، میانی و کارشناسان شرکت‌های خدمات نمایندگی بیمه به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. داده‌های جمع‌آوری‌شده، با روش همبستگی و رگرسیون و به کمک نرم‌افزار SPSS تجزیه‌و‌تحلیل شده است، نتایج نشان می‌دهد که رابطه معناداری میان یادگیری سازمانی، اعتماد میان‌سازمانی، بهبود مستمر و عملکرد سازمانی وجود دارد.
    کلید واژگان
    یادگیری سازمانی
    اعتماد میان‌سازمانی
    بهبود مستمر
    عملکرد سازمانی
    نمایندگی بیمه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-10-23
    1393-08-01
    ناشر
    پژوهشکده بیمه
    سازمان پدید آورنده
    مولف
    مولف
    مولف
    مولف

    شاپا
    2251-7723
    2251-7731
    URI
    http://jir.irc.ac.ir/article_7289.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252844

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی تأثیر عوامل سازمانی بر عملکرد سازمانی، مطالعه موردی: کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 

      خاصه, علی اکبر؛ موسوی چلک, افشین؛ مجدهادی, مریم؛ علی‌پور, امید (دانشگاه پیام نورPayam Noor University, 2024-03-20)
      هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد از دیرباز به‌عنوان یکی از عوامل مهم موفقیت در سازمان‌های مختلف مطرح بوده است. لذا در پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین عوامل سازمانی و عملکرد سازمانی در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پرداخته ...

    • تبیین نقش ویژگی‌های سازمانی مدارس بر اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان 

      کاظم زاده بیطالی, مهدی؛ حسنی, محمد (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2015-08-23)
      پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه و پیش­بینی اعتماد و رفتار شهروندی سازمانی معلمان از طریق ویژگی‌های سازمانی مدارس انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش شهر ارومیه بوده که از میان ...

    • فهم رفتار سازمانی مبتنی بر فقه 

      منطقی, محسن؛ پیروز, علی آقا؛ قوامی, صمصام الدین؛ علی زاده, محمد (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2019-06-22)
      پژوهش حاضر، با هدف دست‏یابی به چارچوب مفهومی برای فهم فقهی رفتار سازمانی، درصدد بود، با نگاه تکلیف‏مدار، عوامل مؤثر بر شکل‏گیری نگرش و رفتار افراد در سازمان را شناسایی کند. در این پژوهش با بررسی و شناسایی مبانی نظری فقهی، ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب