طراحی الگوی وفاداری مشتریان بیمه اتومبیل شرکتهای بیمه با تأکید بر نقش پیوندهای بازاریابی رابطهمند
(ندگان)پدیدآور
صمدی, سعیدمطهرینژاد, فاطمهپوراشرف, یاساناللهطولابی, زینبنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق طراحی الگوی وفاداری مشتریان بیمه اتومبیل شرکتهای بیمه با تأکید بر نقش پیوندهای بازاریابی رابطهمند است. با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات از 400 نفر از مشتریان بیمه اتومبیل شرکتهای بیمه شهر مشهد جمعآوری شد. دادههای جمعآوریشده به وسیله نرمافزار SPSSو LISRELتجزیهوتحلیل شد. از نرمافزار LISRELبرای انجام تحلیل عاملی تأییدی و آزمون مدل تحقیق استفاده شد. همچنین به منظور بررسی پایایی و انجام تحلیل عاملی اکتشافی از نرمافزار SPSS استفاده شده. نتایج حاکی از آن است که هر سه پیوند بازاریابی رابطهمند، اثر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد. پیوندهای مالی و ساختاری، بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان دارد، پیوند اجتماعی اثر مثبت و معناداری بر کیفیت خدمات دارد، پیوند اجتماعی بیشترین تأثیر را بر کیفیت رابطه دارد، پیوند ساختاری اثر مثبت و معناداری بر کیفیت رابطه و کیفیت خدمات دارد، کیفیت خدمات اثر مثبت و معناداری بر کیفیت رابطه دارد و در نهایت کیفیت رابطه اثر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارد.
کلید واژگان
بازاریابی رابطهمندکیفیت خدمات
کیفیت رابطه
وفاداری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-10-231393-08-01
ناشر
پژوهشکده بیمهسازمان پدید آورنده
مولفمولف
مولف
مولف
شاپا
2251-77232251-7731




