عوامل مؤثر بر ارزش ویژه نامونشان تجاری از منظر مشتریان
(ندگان)پدیدآور
حقیقی کفاش, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ارزش ویژه نامونشان تجاری هرساله توسط مؤسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بینالمللی اندازهگیری میشود؛ زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری سازمانها در گرو مشتریان آنان است. بههمیندلیل ارزش ویژه نامونشان تجاری از ارزش دارایی های فیزیکی به مراتب بیشتر بوده که این امر نشاندهنده اهمیت آن است. در این تحقیق با درنظرگرفتن مدل آکر که معروفترین مدل پذیرفتهشده در زمینه ارزش ویژه نامونشان تجاری مبتنیبر مشتری است و انجام تعدیلاتی در آن به شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه نامونشان تجاری از منظر مشتری، شامل قیمت، تبلیغات و ترفیع پرداختهایم که از طریق ارزش گذاری بر ابعاد ارزش ویژه نام ونشان تجاری (شامل تداعی نامونشان تجاری، آگاهی از نامونشان تجاری، وفاداری به نامونشان تجاری و کیفیت درک شده) بر ارزش ویژه نامونشان تجاری تأثیرگذار است. جامعة آماری شامل بیمه گذاران بیمههای اتومبیل چهار شرکت بیمهای بوده است. نتایج این تحقیق نشان داد که تبلیغات، ترفیعات و قیمت بر روی آگاهی از نامونشان تجاری، تداعی نامونشان تجاری و کیفیت درکشده از ارزش نامونشان تجاری تأثیر داشته و این سه عامل نیز به همراه عامل وفاداری به نامونشان تجاری بر ارزش ویژه نامونشان تجاری تأثیر میگذارند. در قسمت پایانی تحقیق، جهت بررسی تفاوت معنیداری ارزش ویژه برند چهار شرکت، از آزمون تحلیل واریانس استفاده گردید که نتایج بهدستآمده نشان داد تفاوت معنیداری بین ارزش ویژه برند این چهار شرکت وجود ندارد.
کلید واژگان
وفاداری به نامونشان تجاریارزش ویژه نامونشان تجاری
آگاهی از نامونشان تجاری
تداعی نامونشان تجاری
کیفیت درکشده از نامونشان تجاری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
پژوهشکده بیمهسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه علامه طباطبائیشاپا
2251-77232251-7731
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طراحی و تبیین مدل بازاریابی محتوایی با تأکید بر وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات
گلوانی, زیبا؛ قره بیگلو, حسین؛ علوی متین, یعقوب؛ فقهی فرهمند, ناصر (انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران, 2024-08-01)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بازاریابی محتوایی با تأکید بر وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات به انجام رسیده است. این پژوهش از نوع آمیخته و ترکیبی از دوروش پژوهشی فراترکیب و تکنیک دلفی در حوزه شناسایی و کمی ...
-
شناخت عوامل مؤثّر و تعیین کنندۀ درون سازمانی برای ایجاد یک نام و نشان تجاری برند ارزشمند
کفاش پور, آذر؛ نیاکان, سیدرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2011-08-23)نام و نشان تجاری از نظر مصرف کنندگان، جزء مهمی از کالا به حساب می آیند و وجود آنها به مشتریان انتظار بهرهمندی از سطح مشخصی از کیفیت را می دهد که باعث ایجاد اعتماد و کاهش ریسک مصرف کننده میشود. این تحقیق از نظر هدف به ...
-
تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی بر نگرش و قصد خرید مشتریان با خودبیانگری نامونشان
جلال زاده, سیدرضا؛ حسین پور, علی اکبر (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)امروزه با گسترش شبکههای اجتماعی، تأثیرگذاران در زمینههای مختلف به فعالیت رسانهای در شبکههای اجتماعی میپردازند. صاحبان نامونشان و کسبوکارهای مختلف نیز از محبوبیت و ضریب نفوذ بالای تأثیرگذاران استفاده میکنند تا فعالیت ...




