• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل تأثیرگذار در برند شدن رسانۀ خبری

    (ندگان)پدیدآور
    افقهی, اسماعیلحمیدی زاده, علیمیرزمانی, اعظمشرف الدین, سیدحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    628.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مخاطبان، مهم‌ترین سرمایۀ رسانه‌های جمعی محسوب می‌شوند. از این‌رو، جذب و حفظ مخاطب همواره یکی از دغدغه‌ها اصلی سازمان‌های رسانه‌ای است. این دغدغه ، مشابه دغدغۀ سودآوری در سازمان‌های تجاری است. برندینگ برای هر  سازمان رسانه‌ای ، ارزشی ویژه ایجاد می‌کند، باعث تمایز آن با رقبا می‌شود و برای مشتری یا مخاطب، معنا خلق می‌کند. یکی از راهکارهای جذب و حفظ مخاطب، ایجاد برند برای رسانه‌های خبری است. هدف از انجام این تحقیق، پاسخگویی به این سؤال است که: چه عواملی در برند شدن یک رسانۀ خبری مؤثرند؟ برای پاسخ به این سؤال از روش «متاسنتز» استفاده کرده‌ایم. جامعۀ آماری این تحقیق، مطالعات کیفی‌ است که با موضوع برند رسانه به‌ویژه برند رسانۀ خبری در بازۀ زمانی سال‌های 2000 تا 2017 منتشر شده‌اند. با استفاده از تحلیل محتوا، درمجموع، تعداد 87 کد، 18 مفهوم و 5 مقوله برای برند رسانۀ خبری کشف و برچسب‌گذاری شدند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که عواملی چون: اداره و سازمان، پیام، ارتباطات، مخاطبان و ارزش‌ها در برند شدن یک رسانۀ خبری مؤثرند.
    کلید واژگان
    رسانۀ جمعی
    برندشدن
    برند رسانۀ خبری
    متاسنتز (فراترکیب)

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
    دانشیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

    شاپا
    2676-4091
    2676-4083
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2020.200093.1065
    http://jiscm.iribu.ac.ir/article_102388.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252330

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب