• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‌بندی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر اساس میزان رضایتمندی کاربران شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    نیازی, محسنمیری, سمیهرازقی مله, هادیفرهادیان, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.483 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه، فناوری‌های نوین ارتباطی و شبکه­ های اجتماعی نه تنها جنبۀ مادی و اقتصادی زندگی، بلکه چارچوب­های نمادین آن را نیز دگرگون کرده است. تأثیر این شبکه­ ها به گونه­ ای است که دیگر نمی­ توان زندگی افراد و جوامع را بدون آن‌ها تصور کرد. این پژوهش به بررسی نقش شبکه­ های اجتماعی مجازی در ابعاد مختلف رضایتمندی (انتشار اخبار، ارتقای سطح اطلاع و آگاهی، میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی مجازی و اعتماد به رسانه­ های اجتماعی) کاربران شبکه­ های اجتماعی مجازی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر در شش ماه نخست سال 1397 در شهر تهران پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی -پیمایشی بوده و از طریق پرسش‌نامه محقق‌ شده است. ۳۸۴ نفر از کاربران شبکه­ های اجتماعی در شهر تهران جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل می‌دهند و برای تحلیل داده ­ها از روش تاپسیس استفاده شده است. به‌طور کلی با بررسی نتایج حاصل‌ شده از تحقیق مشخص شد که: در میان عوامل موثر بر رضایتمندی، گزینۀ تلگرام با شاخص 0.98 در رتبۀ اول، اینستاگرام با شاخص 0.97 در رتبۀ دوم، توییتر و فیس­بوک در رتبه‌های سوم و چهارم اهمیت قرار دارند.
    کلید واژگان
    شبکه‌های اجتماعی مجازی
    رضایتمندی کاربران
    اطلاع رسانی
    میزان اعتماد

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه علوم اجتماعی، دانشگاه کاشان
    دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان.
    دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان
    استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی. دانشگاه کاشان

    شاپا
    2676-4091
    2676-4083
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiscm.2019.199700.1064
    http://jiscm.iribu.ac.ir/article_97303.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252326

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب