رتبهبندی شبکههای اجتماعی مجازی بر اساس میزان رضایتمندی کاربران شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
نیازی, محسنمیری, سمیهرازقی مله, هادیفرهادیان, علینوع مدرک
Textترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، فناوریهای نوین ارتباطی و شبکه های اجتماعی نه تنها جنبۀ مادی و اقتصادی زندگی، بلکه چارچوبهای نمادین آن را نیز دگرگون کرده است. تأثیر این شبکه ها به گونه ای است که دیگر نمی توان زندگی افراد و جوامع را بدون آنها تصور کرد. این پژوهش به بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در ابعاد مختلف رضایتمندی (انتشار اخبار، ارتقای سطح اطلاع و آگاهی، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و اعتماد به رسانه های اجتماعی) کاربران شبکه های اجتماعی مجازی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر در شش ماه نخست سال 1397 در شهر تهران پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی -پیمایشی بوده و از طریق پرسشنامه محقق شده است. ۳۸۴ نفر از کاربران شبکه های اجتماعی در شهر تهران جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل میدهند و برای تحلیل داده ها از روش تاپسیس استفاده شده است. بهطور کلی با بررسی نتایج حاصل شده از تحقیق مشخص شد که: در میان عوامل موثر بر رضایتمندی، گزینۀ تلگرام با شاخص 0.98 در رتبۀ اول، اینستاگرام با شاخص 0.97 در رتبۀ دوم، توییتر و فیسبوک در رتبههای سوم و چهارم اهمیت قرار دارند.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعی مجازیرضایتمندی کاربران
اطلاع رسانی
میزان اعتماد
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانسازمان پدید آورنده
استاد گروه علوم اجتماعی، دانشگاه کاشاندانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان.
دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان
استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی. دانشگاه کاشان
شاپا
2676-40912676-4083




