دوره 3, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
چیستی و چرایی اخبار جعلی در عصر دیجیتال: فراتحلیل کیفی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-05-21)خبر جعلی را می توان خبری دانست که در ماهیت خود دچار تحریف و از بستر و زمینه اصلی اش جدا شده و بنابراین نامعتبر است. ظهور عصرفناوری های ارتباطی دیجیتال و ویژگی های آن که تغییرات گسترده ای را در نظام های تولید، توزیع و ...
-
چهارچوبسازی و گفتمانسازی رسانهها در پوشش اخبار (تحلیل گفتمان اخبار در پایگاه های خبر بی.بی.سی فارسی و ایرنا به پوشش وقایع خاورمیانه و شمال آفریقا)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-05-21)این پژوهش در پی مقایسه، بررسی شباهتها و تفاوتهای انواع گفتمان و انگارههای خبری ساخته شده در دو پایگاه خبر بی.بی.سی فارسی و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، در خصوص پوشش خبری وقایع خاورمیانه و شمال آفریقا در بازه ...
-
گونهشناسی برنامه های غیرداستانی تلویزیون
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-05-21)گسترش روزافزون رسانههای نو، تلویزیون را به عنوان یک رسانۀ سنتی، با رقابت و چالش های سختی مواجه کرده است. اما این رسانه همچنان برای حفظ موقعیت و جایگاه خود نزد مخاطب، میتواند روشهای مختلفی را بهکار گیرد. از جمله، با ...
-
چابکی در سازمانهای رسانهای (مقایسۀ وضع موجود و مطلوب در معاونت صدای سازمان صدا و سیما با رویکرد فازی)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-05-21)هدف این مقالۀ، ارزیابی میزان چابکی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران و مقایسۀ آن با سطح مطلوب چابکی است. بهمنظور برآورد سطح فعلی چابکی سازمان در حوزه معاونت صدا و ارزیابی هر یک از قابلیتهای موردنیاز یک سازمان چابک، در سال ...
-
تبیین چالشهای سازمان صدا و سیما در فضای مجازی (تدوین راهبردهای مناسب برای معاونت فضای مجازی این سازمان)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, 2020-05-21)با شکل گیری فضای مجازی و متعاقب آن پیدایش شبکه های اجتماعی ، سازمان های رسانه ای و رسانه های سنتی با تهدیدات و فرصت های جدیدی روبرو شده اند. چالش های جدید رسانه های نوین متکی بر اینترنت برای رسانه های سنتی، موضوعی ...



