نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخانیکی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorفرزعلیان, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:56:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:56:27Z
dc.date.available1399-07-09T03:56:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:56:27Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-27en_US
dc.date.submitted1393-08-05fa_IR
dc.identifier.citationخانیکی, هادی, فرزعلیان, الهه. (1393). بررسی تأثیر پخش برنامه‌های دینی از تلویزیون بر میزان دینداری مخاطبان (با تأکید بر مناسک دینی). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران, 3(3), 383-404. doi: 10.22059/jisr.2014.53146fa_IR
dc.identifier.issn2322-5254
dc.identifier.issn2888-6355
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jisr.2014.53146
dc.identifier.urihttps://jisr.ut.ac.ir/article_53146.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/251176
dc.description.abstractبا ظهور رسانه‌های جدید و نظریه‌های ارتباطی خاص آنها و البته به تبع شرایط اجتماعی هر دوره، نگاه‌های تازه‌ای در خصوص تعامل دین و رسانه شکل گرفته است. تعامل دین و رسانه‌، چه در نقش دو نهاد اجتماعی و چه پیام و ابزار انتقال، با توجه به وظایف رسانه‌ای و وجوه مختلف دینی موجود در سراسر دنیا نسبت به هریک از ادیان بزرگ، هنوز موافقان و مخالفان بسیاری در سراسر دنیا دارد. تلویزیون مهمترین رسانه در ایران است و ظرفیت‌های ویژه‌ای در راستای تبلیغ دینی دارد. در این پژوهش انگیزه‌های مخاطبان از دیدن برنامه‌های دینی تلویزیون به‌ویژه مناسک دینی و تأثیر آن بر دینداری افراد را بررسی کرده‌ایم. در این راستا از روش پرسشنامه و جامعۀ آماری دانش‌آموزان دبیرستانی به تعداد 382 نفر استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که به طور متوسط تمایل بسیار کمی به دیدن این‌گونه برنامه‌ها از تلویزیون وجود دارد اما ارتباط بین تماشای این‌گونه برنامه‌ها و سطح دینداری افراد مثبت  است و شدت متوسطی دارد. همچنین مهمترین علت تماشانکردن این برنامه‌ها، کسل‌کننده بودن و یکنواختی آنهاست.fa_IR
dc.format.extent510
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Social Studies and Research in Iranen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jisr.2014.53146
dc.subjectانگیزۀ تماشای برنامه‌های دینیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌های دینی تلویزیونیfa_IR
dc.subjectتلویزیونfa_IR
dc.subjectدینfa_IR
dc.subjectفقدان انگیزۀ تماشای برنامه‌های دینیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر پخش برنامه‌های دینی از تلویزیون بر میزان دینداری مخاطبان (با تأکید بر مناسک دینی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، استادیار گروه ارتباطات دانشگاه علاه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage383
dc.citation.epage404


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد