مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
فرهنگ زیبایی و جامعة مصرفی (با تأکید بر مصرفگرایی در لوازم آرایشی)
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2013-06-22)در این مقاله به بررسی میزان مصرفگرایی زنان در لوازم آرایشی و عوامل مؤثر بر آن پرداخته شده است. روش تحقیق پیمایشی بود. از نمونهای 384 نفری، به صورت نمونهگیری خوشهایِ تصادفی، زنان 18- 48 سالة شهر تهران که به مراکز خرید ...
-
تبیینی بر رابطة کاربران در فیسبوک و سرمایة اجتماعی پیوندبخش
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2013-06-22)این مقاله با استفاده از روشهای ترکیبی پیمایش و گروه کانون به مطالعة سرمایة اجتماعی کاربران فیسبوک در ایران پرداخته است. این مقاله سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که آیا سرمایة اجتماعی حاصل از روابط کاربران با حلقة آشنایان ...
-
مطالعۀ عوامل مرتبط با احساس آنومی فردی در میان دانشجویان (مطالعۀ موردی دانشجویان دانشگاه تهران)
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2013-06-22)براساس جامعه شناسی عواطف، یکی از مهم ترین مباحث مطرح در مدیریت مسائل خرد، توجه به احساس افراد جامعه است. از این رو، احساس آنومی فردی که از عوامل تأثیرگذار در کنش های افراد محسوب می شود نیازمند مطالعه است. این پژوهش به بررسی ...
-
تبیین جامعهشناختی محیطگرایی ایرانیان در دو سطح خرد و کلان
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2013-06-22)مطالعات زیادی به بررسی متغیرهای محیط زیستی اعم از باورها، ارزشها، نگرش، دانش و رفتارهای محیط زیستی در بین ایرانیان پرداختهاند که دامنة تحت پوشش آنها از چند استان فراتر نرفته است. این تحقیق در سطح ملی به بررسی وضعیت ...
-
آثار فناوریهای نوین بر شبکههای اجتماعی با تأکید بر نوجوانان
(موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی, 2013-06-22)هدف از این مقاله بررسی آثار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ساختار شبکههای اجتماعی است. در این مقاله سه سؤال اصلی بررسی شده است. اول، ترکیب پیوندهای اجتماعی نوجوانان تا چه حد رو به ناهمگن شدن میرود، و این تغییر تا چه حد با ...



