نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی لر, اشرف الساداتfa_IR
dc.contributor.authorخبیری, فروغfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:52:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:52:37Z
dc.date.available1399-07-09T03:52:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:52:37Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-04en_US
dc.date.submitted1397-10-14fa_IR
dc.identifier.citationموسوی لر, اشرف السادات, خبیری, فروغ. (1398). بررسی تحول ادراک در رسانه های هنری جدید از نگاه پدیدارشناسی مرلوپونتی. جلوه هنر, 11(3), 65-74. doi: 10.22051/jjh.2019.23899.1387fa_IR
dc.identifier.issn1607-9868
dc.identifier.issn2538-256X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jjh.2019.23899.1387
dc.identifier.urihttps://jjhjor.alzahra.ac.ir/article_4393.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249835
dc.description.abstractرسانه به عنوان واسطی برای انتقال افکار و اطلاعات، مفهومی گسترده است که همراه با تحولات هر دوره، تغییر کرده و به همین دلیل، تعریف واحد و جامعی برای آن وجود ندارد. در هنر معاصر، رسانه­های هنری در مواردی ادغام شده، مرزهای آنها محو گردیده و از دل آن­ها اشکال جدیدی ظهور کرده­اند. پرسش آن است که مخاطبِ انواع هنریِ جدید، به چه نحوی با آن­ها ارتباط برقرار می­کند و امر ادراک اثر هنری چگونه میسر می­گردد؟ این مقاله با هدف تبیین تحولات ادراک هنر در رسانه­های هنری جدید با رویکرد پدیدارشناسی مرلوپونتی، در پی آن است که معنا و جایگاه مفهوم رسانه در هنر را مورد بررسی قرار داده و نشان دهد، جریان­های مسلط هنری، چگونه مرزبندی­های رسانه­ها در هنر را تحت شعاع قرار داده­اند. پدیدارشناسی توصیفی، به عنوان رویکرد مقاله، شامل بررسی، تحلیل و توصیف مستقیم رسانه، به نحوی آزاد از پیش­فرض­های پیشین است. رویکردی که با مشخصه­ی عدم تعین هنر معاصر، در تناسب است. این پژوهش یک بررسی توصیفی-تحلیلی از متون و داده­هایی است که توضیح­دهنده­ روند تحولِ ادراکِ مخاطبِ آثار هنری در رسانه­های جدید هنری است. نتیجه­ی یافته­ها، نشان می­دهد که با تغییر کارکرد رسانه در هنر، تجربه­ی ادراک اثر هنری، امری است که تنها، به واسطه رسانه، میسر نمی­شود. رسانه­های هنری -که عامل برقراری ارتباط و ادراک هنری بودند- در هنرِ رسانه­های جدید، مادیّت­زدایی شده­اند و مخاطب، با تجربه­ی ادراکی خود، اثر را تکمیل می­کند.<br />fa_IR
dc.format.extent359
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.relation.ispartofجلوه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofGlory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jjh.2019.23899.1387
dc.subjectهنر رسانه جدیدfa_IR
dc.subjectادراک هنرfa_IR
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.subjectمرلوپونتیfa_IR
dc.titleبررسی تحول ادراک در رسانه های هنری جدید از نگاه پدیدارشناسی مرلوپونتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران، نویسنده مسئول.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage65
dc.citation.epage74
nlai.contributor.orcid0000-0002-1911-7976


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد