بررسی ویژگی های بصری آرم هتل های زنجیره ای پنج ستاره ی جهان
(ندگان)پدیدآور
افشار مهاجر, کامراناکبری ناصری, محبوبهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آرم هتلهای زنجیرهای پنج ستاره جهان، یکی از زمینههای طراحی آرم است که معمولاً توسط طراحان گرافیک توانا و با تجربه صورت میگیرد؛ بررسی و شناخت این دسته از آرمها، میتواند منجر به عملکرد هر چه بهتر در حوزه طراحی آرم و در نهایت، طراحی گرافیک برای هتلها گردد. پژوهش حاضر، با هدف بررسی ویژگیهای بصری موجود در آرم هتلهای زنجیرهای پنج ستاره جهان انجام شده است. فرضیه مقاله، بر این است که در طراحی آرم هتلهای زنجیرهای پنج ستاره جهان، حروف سریف (serif) بهکار رفته است. روش تحقیق در این پژوهش، کمی و بهصورت توصیفی میباشد و شیوه گردآوری اطلاعات بهصورت کتابخانهای و میدانی است. جامعه هدف، آرم هتلهای زنجیرهای پنج ستاره جهان بودهاند. حجم نمونه 110 آرم، بهعنوان دادههای پژوهش، آرمهایی هستند که به روش نمونهگیری و غیرمحتمل جمعآوری شدند و با استفاده از روشهای کمی، مورد بررسی آماری قرار گرفتند. ابزار تحقیق در این پژوهش، پرسشنامهای است که به وسیله آن، عناصر بصری نمونهها، مورد آزمون قرار داده شد. نتایج، به صورت آمار و ارقام، نمایش داده شده و مورد بحث قرار گرفتهاند. نتایج حاکی از آن است که کادر کلی -که این آرمها اشغال کردهاند- مستطیل افقی است. ترکیببندی غیرمتقارن در آنها به چشم میخورد. بهطور کلی، خط غالب در طراحی آرمها، منحنی است و آرم هتلها از لحاظ نوشتاری بیشتر به گروه سریف تعلق دارند. فواصل بین حروف، به هم فشرده میباشند. حدود سه چهارم آنها تک رنگ هستند و رنگ طلایی در اغلب آنها دیده میشود.
کلید واژگان
هتلهای زنجیرهای پنج ستارهآرم
نام تجاری
حروف سریف
حروف سن سریف
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه الزهراسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه ارتباط تصویری دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران.کارشناس ارشد ارتباط تصویری دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران، نویسنده مسئول.
شاپا
1607-98682538-256X




