تعامل زنانه؛تحقیقی بر اساس نوآوری
(ندگان)پدیدآور
آزاد دیسفانی, عصمتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده دنیا به سمت فنّاوری اطلاعات درحرکت است. فنّاوریهای هوشمند در بیشتر محصولات فردا بهکاررفته خواهند شد و درنتیجه افزایش عملکردها و فعالیتها، خطر از دست دادن کاربران وجود خواهد داشت. در حال حاضر متأسفانه نوعی جانبداری مردانه در طراحی و تولید محصولات پیشرفته فنّاورانه نهفته است. این در حالی ست که بسیاری از این مشتریان را زنان تشکیل میدهند. بسیاری از کمپانیهای راهبر همچون Nokia, Danfoss, Grundig, htc و ... دریافتهاند که بازار زنان فرصت فوقالعادهای است که نمیتوان از آن چشمپوشی نمود و به همین دلیل است که تولید محصولات با تمرکز بر ارزشهای زنانه را، در صدر فعالیتهای اقتصادی خود قرار داده و نوآوریهای جدید در توسعه محصولات فنّاورانه را جستجو میکنند. رویکرد تعامل زنانه، یک نوآوری قدرتمند و پویا در طراحی ست که بر پایه تحقیقات کاربر، پروفایل کاربر و سناریوی استفاده از محصول استوارشده است. این پایههای مفهومی واقعی بوده و میتوان آن را به ساختار، اصول اولیه گرافیک صفحه و طراحی آیکونها تبدیل نمود. با همکاری محققین، کمپانیها، طراحان و بازاریابان، دانستههای تئوری به راهحلهای عملی مؤثری تبدیلشده که میتوانند در طراحی و توسعه محصول به کار روند. در این نوشتار یافتههای مطالعاتی تیم تعامل زنانه[i] جهت انتخاب، توسعه مدلها و روشهای تولید محصول تدوینشده است.
کلید واژگان
طراحی تعاملیطراحی زنانه
تعامل زنانه
طراحی صنعتی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراسازمان پدید آورنده
مربی دانشگاه آزاد اسلامی مشهدشاپا
1607-98682538-256X




