تأثیر رهبری کوانتومی بر یادگیری سازمانی با نقش میانجی تسهیم دانش (نمونه پژوهش: معلمان و مدیران مقطع متوسط اول ناحیه یک شهر زاهدان)
(ندگان)پدیدآور
غفاری, حسنشایانی, مرتضیاهنگ, فرحنازرئیسی, ابوبکرشهیکی تاش, مهیم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
توجه به یادگیری سازمانی و عوامل مؤثر بر آن در تمام سازمانها امری ضروری است. این پژوهش، که از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی ـ همبستگی است به بررسی تأثیر رهبری کوانتومی بر یادگیری سازمانی با نقش میانجی تسهیم دانش در میان تمام معلمان و مدیران مقطع متوسط اول ناحیه یک شهر زاهدان پرداخته است. از میان جامعه آماری 202 نفر مطابق جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور سنجش سه متغیر پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و روایی آنها نیز با کمک رواییهمگرا و واگرا تعیین شد. دادههای پژوهش با کمک نرمافزار Smart PLS تحلیل شد و نتایج نشان داد، رهبری کوانتمی بر یادگیری سازمانی به طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب 443/0 و 529/0 تأثیرگذار است. تسهیم دانش بر یادگیری سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری به میزان 170/0 دارد و تأثیر رهبری کوانتمی بر تسهیم دانش به میزان 504/0 است. با توجه به یافتههای پژوهش توجه به رهبری کوانتمی و تسهیم دانش بهعنوان متغیرهای تأثیرگذار بر یادگیری سازمانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
کلید واژگان
رهبری کوانتمییادگیری سازمانی
تسهیم دانش
آموزش و پرورش آینده نگر
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hossein University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان وبلوچستان. ایران.دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان وبلوچستان، ایران.
دانشجوی دکتری مدیریتدولتی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان وبلوچستان، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان وبلوچستان، ایران.
استادیار، گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان وبلوچستان، زاهدان، ایران
شاپا
2645-42622645-5242



