نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, محمدمیلادfa_IR
dc.contributor.authorترابی, اویسfa_IR
dc.contributor.authorصفیان, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:52:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:52:05Z
dc.date.available1399-07-09T03:52:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:52:05Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-23en_US
dc.date.submitted1397-12-04fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, محمدمیلاد, ترابی, اویس, صفیان, مهدی. (1397). مدل‌سازی معادلات ساختاری عوامل اثرگذار بازی‌کاری بر تسهیم دانش(موردمطالعه: دانشگاه‌های منتخب شهر تهران). فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 1(3), 77-116.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4262
dc.identifier.issn2645-5242
dc.identifier.urihttps://jkm.ihu.ac.ir/article_204854.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249648
dc.description.abstract<span lang="AR-SA" dir="RTL">بازی‌کاری، استفاده از تفکر مبتنی‌بر بازی برای تشویق افراد، ایجاد انگیزه و حل مسئله توسط آنهاست. ازسوی‌دیگر، اشتراک</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">یکی</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">از</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">حوزه‌های</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">مهم مدیریت</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">است</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">که</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">در</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بطن</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">پردازش دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">قرار</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دارد؛ جایی‌که</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">ایجاد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">می‌شود</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">و</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">مورد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">استفاده</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">قرار می‌گیرد. مطابق یافته‌های بسیاری از پژوهشگران، سازمان‌ها در اجرای فرایند تسهیم دانش و ایجاد انگیزه برای کارکنان خود دچار چالش هستند. پژوهش حاضر درصدد است تا با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری، شاخص‌ها و مؤلّفه‌های اثرگذار</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بازی‌کاری بر تسهیم دانش را که در تحقیقات پیشین استخراج شده است، بررسی نماید و وجود ارتباطات معنی‌دار میان آنها را بسنجد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های منتخب شهر تهران است که ازاین‌میان، 120 نفر آشنا به مفهوم بازی‌کاری با رویکرد خوشه‌بندی و به‌طور هدف‌مند، به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش، تحلیلی ـ توصیفی با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و ابزار سنجش، پرسشنامه پنج‌گزینه‌ای مبتنی‌بر مقیاس لیکرت است. برای بررسی پایایی ابزار گردآوری داده‌ها از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (</span><span>CR</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">) و برای بررسی روایی از ابزار </span><span>AVE</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که ابعاد بازی‌گونه (شامل سازوکارها، دینامیک‌ها و زیبایی‌شناسی)، بستر بازی کاری (شامل پلتفرم، درآمدها، هزینه‌ها، بازی‌کنندگان و...) و عوامل پشتیبانی (شامل حمایت مدیریت، ارزیابی پروژه، فرایند تسهیم دانش و...) بر تسهیم دانش موثر است که دراین‌میان، عوامل پشتیبانی، بیشترین بار عاملی را داراند، لذا مراکز دانشگاهی باید توجه ویژه‌ای به این عامل داشته‌ باشند. البته دو عامل دیگر بازی کاری (ابعاد بازی‌گونه و بسترهای بازی کاری) نیز، مطمئنا سهم بالایی در تسهیم دانش دارند. درآخر، به مراکز دانشگاهی توصیه می‌شود ضمن توجّه به ابعاد بازی‌کاری، از آن درراستای تسهیل تسهیم دانش، استفاده نمایند. </span>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hossein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledgeen_US
dc.subjectبازی‌کاریfa_IR
dc.subjectتسهیم دانشfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleمدل‌سازی معادلات ساختاری عوامل اثرگذار بازی‌کاری بر تسهیم دانش(موردمطالعه: دانشگاه‌های منتخب شهر تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت سیستم‌ها، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول: دانشجوی دکترای مدیریت سیستم‌ها، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage77
dc.citation.epage116
nlai.contributor.orcid0000-0002-5726-2891


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد