| dc.contributor.author | احمدی, محمدمیلاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | ترابی, اویس | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفیان, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:52:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:52:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:52:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:52:05Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-02-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی, محمدمیلاد, ترابی, اویس, صفیان, مهدی. (1397). مدلسازی معادلات ساختاری عوامل اثرگذار بازیکاری بر تسهیم دانش(موردمطالعه: دانشگاههای منتخب شهر تهران). فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی, 1(3), 77-116. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-4262 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5242 | |
| dc.identifier.uri | https://jkm.ihu.ac.ir/article_204854.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249648 | |
| dc.description.abstract | <span lang="AR-SA" dir="RTL">بازیکاری، استفاده از تفکر مبتنیبر بازی برای تشویق افراد، ایجاد انگیزه و حل مسئله توسط آنهاست. ازسویدیگر، اشتراک</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">یکی</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">از</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">حوزههای</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">مهم مدیریت</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">است</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">که</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">در</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بطن</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">پردازش دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">قرار</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دارد؛ جاییکه</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">دانش</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">ایجاد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">میشود</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">و</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">مورد</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">استفاده</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">قرار میگیرد. مطابق یافتههای بسیاری از پژوهشگران، سازمانها در اجرای فرایند تسهیم دانش و ایجاد انگیزه برای کارکنان خود دچار چالش هستند. پژوهش حاضر درصدد است تا با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری، شاخصها و مؤلّفههای اثرگذار</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بازیکاری بر تسهیم دانش را که در تحقیقات پیشین استخراج شده است، بررسی نماید و وجود ارتباطات معنیدار میان آنها را بسنجد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاههای منتخب شهر تهران است که ازاینمیان، 120 نفر آشنا به مفهوم بازیکاری با رویکرد خوشهبندی و بهطور هدفمند، بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش، تحلیلی ـ توصیفی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و ابزار سنجش، پرسشنامه پنجگزینهای مبتنیبر مقیاس لیکرت است. برای بررسی پایایی ابزار گردآوری دادهها از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (</span><span>CR</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">) و برای بررسی روایی از ابزار </span><span>AVE</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که ابعاد بازیگونه (شامل سازوکارها، دینامیکها و زیباییشناسی)، بستر بازی کاری (شامل پلتفرم، درآمدها، هزینهها، بازیکنندگان و...) و عوامل پشتیبانی (شامل حمایت مدیریت، ارزیابی پروژه، فرایند تسهیم دانش و...) بر تسهیم دانش موثر است که دراینمیان، عوامل پشتیبانی، بیشترین بار عاملی را داراند، لذا مراکز دانشگاهی باید توجه ویژهای به این عامل داشته باشند. البته دو عامل دیگر بازی کاری (ابعاد بازیگونه و بسترهای بازی کاری) نیز، مطمئنا سهم بالایی در تسهیم دانش دارند. درآخر، به مراکز دانشگاهی توصیه میشود ضمن توجّه به ابعاد بازیکاری، از آن درراستای تسهیل تسهیم دانش، استفاده نمایند. </span> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین(ع) | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hossein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Scientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge | en_US |
| dc.subject | بازیکاری | fa_IR |
| dc.subject | تسهیم دانش | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | مدلسازی معادلات ساختاری | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی معادلات ساختاری عوامل اثرگذار بازیکاری بر تسهیم دانش(موردمطالعه: دانشگاههای منتخب شهر تهران) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای مدیریت سیستمها، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول: دانشجوی دکترای مدیریت سیستمها، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده مدیریت و برنامهریزی راهبردی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 77 | |
| dc.citation.epage | 116 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5726-2891 | |