• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر ابعاد بازارگرایی بر کارکردهای مدیریت دانش

    (ندگان)پدیدآور
    لاجوردی, مسعوددانایی, ابوالفضللاجوردی, میلادکاظم پور, مازیار
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش بررسی ارتباط میان ابعاد بازارگرایی و کارکردهای مدیریت دانش و ارائه الگوی مفهومی در این حوزه است. در گام نخست با استفاده از مطالعه ادبیات تحقیق و مصاحبه با گروه خبرگان، نه ویژگی برای سنجش مفهوم بازارگرایی شناسایی شد. سپس با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی این ویژگیها در قالب سه گروه به­عنوان ابعاد بازارگرایی (مشتری­گرایی، رقیب­گرایی و هماهنگی درون وظیفه­ای) طبقه‌بندی شد. در این راستا ده ویژگی به­منظور سنجش مفهوم مدیریت دانش شناسایی و با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی در قالب سه گروه و تحت عنوان کارکردهای مدیریت دانش (کسب دانش، انتشار دانش و پاسخگویی دانش) طبقه­بندی شد. در گام دوم پایایی سازه (متغیرهای مفهومی) و روایی همگرای ابزار سنجش پژوهش مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفت. داده­های مورد نیاز با استفاده از روش پیمایشی جمع‌آوری شد. جامعه آماری پژوهش تمام بخشهای فعال در اقتصاد کشور است که از میان آنها و با استفاده از روش نمونه­گیری در دسترس از برخی بخشها، گروهی از مدیران به­عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه برای آنها ارسال شد. در گام نهایی داده­ه با استفاده از تحلیل همبستگی و رگرسیون چندگانه تحلیل شد و تأثیر مثبت و معنادار بازارگرایی بر کارکردهای مدیریت دانش مورد تأیید قرار گرفت.
    کلید واژگان
    بازارگرایی
    مدیریت دانش
    مشتری گرایی
    رقیب گرایی
    کسب دانش
    انتشار دانش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    Imam Hossein University
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
    استادیار، گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت، گروه مدیریت، مرکز شهمیرزاد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهمیرزاد، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت، گروه مدیریت، مرکز شهمیرزاد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهمیرزاد، ایران

    شاپا
    2645-4262
    2645-5242
    URI
    https://jkm.ihu.ac.ir/article_203699.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/249639

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب